Tha Liks - X.O. Experience (2001)

Label: Loud

7. My Dear (3:53)

met Defari

8. Interlude (0:17)
  9. Da da da Da (4:54)
  10. 40 Oz. Quartet, Pt. 1 (1:48)
  11. Sickness (3:58)

met Butch Cassidy

12. Goin' Crazy (4:30)
  13. Best U Can (3:37)
  14. 40 Oz. Quartet, Pt. 2 (1:31)
  15. Anotha Round (4:11)
  16. Yo Mouth (0:33)
  17. The Bubble (4:12)

met King Tee

18. 151 (3:43)

met Xzibit

19. Promote Violins (4:15)
avatar van BoordAppel
Leuk. Gewoon leuk, net als Coast II Coast, het andere album dat ik van Tha Liks ken. Leuke beats, leuke MC's en leuke gastoptredens. Het leukste nummer is trouwens Best U Can niet voor niets geproduceerde door de Neptunes. En waar ken ik dat riedeltje in My Dear toch van??

avatar van thomzi50
Het laatste Loud album (op deze site). Gek dat het label failliet is gegaan, of is dat niet zo? Ik dacht het tenminste..

avatar van donmarko22
vette plaat....gewoon kopen/downen. Ik vind dit een van de beste schijven van de liks

avatar van Shelter
Hoe noem je deze stijl...beetje clubhiphop denk ik,
Ook al hebben tha liks ook echte bangers gemaakt (zie aw shit).
Producties klinken vaak als Beatnuts...hebben die delen van het album geproduceerd toevallig??
Het klinkt allemaal best aight....tekstueel is het beetje braggin en boastin en niet heel veel zeggend. Maar tha liks hebben wel eigen stijl. 3,5*

avatar van Shelter
thomzi50 schreef:

Yep failliet gegaan... terwijl het een tijd lang een van de beste hiphoplabels was.

avatar van Stapler
Zojuis gekregen van de Sint op plaat

avatar van Oortrommel
thomzi50 schreef:

Ik weet dat het een reactie van 8 jaar terug is, maar desondanks helemaal mee eens. Ik ben opgegroeid met de pareltjes van Loud (o.a. Tha Alkaholiks, Xzibit en Wu-Tang Clan), erg zonde... Ik heb ooit eens wat meer informatie hierover gezocht, maar kon helaas niks vinden. Weet iemand toevallig waarom het label failliet is gegaan?

Ontopic: dit is een erg vermakelijk album (hoewel voor Tha Alkaholiks wel iets over de top qua commercialiteit) dat iedere zomer in mijn playlist staat. Evenals de rest van hun oeuvre trouwens.