Agnes Poetry - Leave the Light On (1998)

Uitgebracht in eigen beheer

9. Upside Down
  10. Untitled
  11. The Sky Is Falling [Remix] *
avatar van DjFrankie
Dit is een album wat doet denken aan Depeche Mode. Vooral het nummer forgotten is van een absolute schoonheid.
Dit album is moeilijk verkrijgbaar, maar wel te vinden.

avatar van Poeha
Behoorlijk goed album. De eerste twee tracks vind ik ietsje minder maar daarna vrijwel alleen maar 4* tracks, uitgezonderd Untitled, daar kan ik dan weer niet veel mee. Inderdaad Depeche Mode sing-a-like. Zou Dave Gahan hier niet alles hebben ingezongen?

Heb hier een versie met nog twee extra tracks...het nummer Any Day en de remix van I'd Hide Away. Prima aanvullingen trouwens.

avatar van DjFrankie
Zoals Freek al zegt de eerste 2 nummers zijn niet veel soeps.

Dan begint het pas met het geweldige Forgotten, de nummers erna blijven bij elkaar in de buurt.
Nergens meer een echte hoogvlieger maar lekker in het gehoor liggende synthi-wave.
Faith vind ik ook weer een prachtig nummer.
Dat had ook de afsluiting moeten zijn van dit album.
Upside zou zo door Keane gedaan kunnen worden, muzikaal gezien.
Untitled vind ik weer een mooi instrumentaaltje, met een mooie opbouw en sfeer.

Verder relevante vergelijkingen zijn dus Depeche Mode, latere Clan of Xymox

Ook mijn versie heeft trouwens Any Day, maar die is on-line nergens te vinden. Zal wel extra zijn in de download. Any Day is het nummer dat erg veel in de buurt ligt van eerder genoemde Depeche Mode, dit was ook het nummer waarvan ik deze band kende.

avatar van Poeha
Met name Father, maar ook de titeltrack staan bij mij bovenaan het favorietenlijstje.
Any Day vond ik inderdaad ook echt meer de DM kant opgaan.

Al met al is Agnes Poetry de lichtere variant op DM. Blijf een absolute voorkeur hebben voor de laatste band, maar dit album groeit steeds meer.