Prefuse 73 - Surrounded by Silence (2005)

Electronic / Hip-Hop
Label: Warp

1. I've Said All I Need to Say About Them Intro (3:33)
  2. Hide Ya Face (3:13)

met Ghostface en El-P

3. Bad Memory Interlude One (0:41)
  4. Ty Versus Detchibe (3:22)

met Tyondai Braxton

5. Expressing Views Is Obviously Illegal (3:41)
  6. Pastel Assassins (4:26)

met Claudia Deheza en Alejandra Deheza

7. Pagina Dose (2:28)

met The Books

8. Silence Interlude (0:56)
  9. Now You're Leaving (2:38)

met Camu

10. Gratis (Prefuse vs. Pedro) (4:51)
  11. We Got Our Own Way (3:19)

met Kazu

12. Mantra (1:06)

met Tyondai Braxton

13. Sabbatical with Options (2:44)

met Aesop Rock

14. It's Crowded (4:53)

met Claudia Deheza

15. Just the Thought (3:38)

met Masta Killa en GZA

16. La Correcion Exchange (4:16)

met DJ Nobody

17. Hide Ya Face [Reminder Version] (1:34)
  18. Morale Crusher (1:14)

met Beans

19. Minutes Away Without You (3:48)
  20. Rain Edit Interlude (1:36)
  21. And I'm Gone (2:54)
avatar van Jazper
Lekker plaatje, leuke geluidjes --> 3.5 *

Vond dit op eerste gehoor maar niets.

avatar van BoordAppel
Mmm nog niet op gestemd zo te zien. Is me ook niet echt bijgebleven dit album. Best aardig allemaal maar net wat te veel middelmaat. Gastartiesten lijken er ook niet echt veel zin in te hebben, vooral Ghostface en El-P heb ik beter gehoord.

Neemt niet weg dat Pagina Dos wel een geweldige track is. In hoeverre dat door The Books komt is me dan wel niet helemaal duidelijk.

Pauper
Toch wel ondanks de terechte kritiek een lekkere plaat waarin veel geexperimenteerd wordt met geluiden. Ik ben tevreden en beloon het met een 4

avatar van Gyzzz
Ik ken deze niet, maar ik ben wel benieuwd naar Prefuse 73 met rappers eroverheen. Zijn instrumentale albums zijn in ieder geval leuk maar missen net wat om echt heel goed te zijn, misschien kan de rap dat aanvullen.

avatar van Carolaah
Shelter, bedankt voor de tip.

Geweldige muziek zeg.. Eindelijk heb ik sinds de ontdekking van DJ Shadow een opening gevonden tot de, ja hoe noemen we het, trip-hop/electronische hiphop, slechts de beats met wat extra toevoegingen hier en daar..

Ahh geweldig, ik heb absoluut een liefde ontwikkeld voor deze muzieksoort! (Hm dat klinkt vreemd, maar je snapt me vast)

avatar van Shelter
ok mooi dat je het goed vindt

tuktak
pastel assassins. vette track, vooral met koptelefoon.
ghostface klinkt niet echt goed op deze plaat idd. zoals het album een beetje klinkt zo rapt hij, erg vlak. het laatste album van prefuse is toch stukken beter.

avatar van Shelter
Vind zelf Vocal studies....enz het beste album ...
Laatste album overigens nog niet gehoord, ben nu wel benieuwd dan