Iceage - New Brigade (2011)

Denemarken
Label: Escho

1. Intro (0:46)
  2. White Rune (2:41)
  3. New Brigade (2:15)
  4. Remember (2:13)
  5. Rotting Heights (1:39)
  6. Total Drench (1:38)
  7. Broken Bone (2:29)
  8. Collapse (2:10)
  9. Eyes (2:02)
  10. Count Me In (1:16)
  11. Never Return (3:08)
  12. You're Blessed (1:53)
avatar van Raconteur
Hele goede plaat die bewijst dat punk anno 2011 nog niet dood is. het trio Broken Bone, Collapse & Eyes is geweldig.

avatar van madmadder
Als dit punk anno nu is, dan wil ik toch wel beweren dat punk dood is. Geen slecht album, maar wel oninteressant.

avatar van fatima
Een mislukte kruising tussen Wire en de vroege Swans. Meelijwekkend.

avatar van stef212
Humo gooit er de volle 4 sterren tegenaan, ben eens benieuwd.

avatar van Toel
Heerlijk kort en krachtig cd'tje

avatar van essence
Oké, punk zal dan wel nog niet dood zijn, maar er hangt toch al een geurtje aan als ik deze plaat als referentie moet nemen.
Niet superslecht dit, maar toch ook wel de 'punkhoop' van de toekomst niet. Hoop ik dan maar.

avatar van Familiedrama
Dit geeft me toch altijd een energie tijdens het stofzuigen!

Zojuist had ik een non-verbale strijd met de onderburen, die al de hele ochtend lopen blèren over huishoudplatsoentjes en de door het kadaster vastgestelde grenzen van de heg. Hoewel het niet per se zeker is of ze al dan niet weten dat Netty hun gepraat niet op prijs stelt, verschaffen de jonge, zij het ondertussen wel weer iets minder jonge dan in 2011 - tja, dat is het verstrijken van de tijd hé; Netty was ooit ook nog eens een fris jong meisje, maar dat is ook al wel even geleden; soms dan kijk je in de spiegel en dan vraag je je onwillekeurig toch af hoe het ooit zo ver heeft kunnen komen -, Denen, die in het echt overigens heel sympathiek zijn, met name via deze eerste worp, dus vóór ze een uitstekende Nick Cave cq. Gun Club-imitatie gingen doen, Netty een uitstekend passief agressief pressiemiddel om ze eens het zwijgen op te leggen, of om ze op zijn minst aan mijn tere gehoor te onttrekken. Enfin, de volumeknop lekker hoog en een beetje headbangen en klaar is kees. Uitstekende tip voor iedereen die zich ergert aan medebewoners, maar sociaal te beperkt en/of lui is 'fatsoenlijk' in dialoog te treden.

Enige kwaal is eigenlijk dat deze worp qua duur niet heel ver reikt, waardoor ik nu van beneden toch weer irritant gezever opvang.