Stars - Set Yourself on Fire (2004)

Canada
Label: Arts & Crafts

1. Your Ex-Lover Is Dead (4:16)
  2. Set Yourself on Fire (5:39)
  3. Ageless Beauty (4:06)
  4. Reunion (3:42)
  5. The Big Fight (5:22)
  6. What I'm Trying to Say (3:22)
  7. One More Night (5:18)
  8. Sleep Tonight (2:44)
  9. The First Five Times (3:01)
  10. He Lied About Death (5:12)
  11. Celebration Guns (3:05)
  12. Soft Revolution (3:17)
  13. Calendar Girl (4:07)
Yak
Wat een schitterend plaatje! Het deed me meerdere malen aan de Delgados denken, op hun rustige momenten dan. Mooie melodieën, mooie zang, dit kon komende zondag wel eens het beste optreden op Metropolis worden. Jammer voor Rilo Kiley maar Stars wil ik toch liever zien.

We doen niet zuinig: 4,5*

staat nu op de luisterpaal met een ander (vreemd) hoesje. Inderdaad een mooie plaat!

Yak
Ja, dat zag ik ook in de OOR. Er zat bij dat plaatje zelfs nog de promo-sticker op.

geweldig openingsnummer, heel mooi. ik vind de rest tot nu toe redelijk...

behoorlijk SCHITTEREND. prachtig openingsnummer.

| when there is nothing left to burn , you have to set yourself on fire |

szynell.

avatar van Ward
Deze heb ik gisteren gekocht en vandaag een keer geluisterd. Het klinkt erg goed zeg. Het doet me erg aan Delgados denken, maar het pakte me meteen iets meer dan de Delgados deden. Het openingsnummer dat ik al kende is een van mijn favoriete nummers van 2005.
Hier ga ik zeker veel plezier aan beleven en misschien wordt mijn top 10 van dit jaar nog wel een keer aangepast.

Ward schreef:
Het doet me erg aan Delgados denken

Mij ook, en dan met name het openingsnummer.

avatar van otherfool
szynell schreef:
behoorlijk SCHITTEREND. prachtig openingsnummer.

when there is nothing left to burn , you have to set yourself on fire

Idd zeer verslavend, rest van de plaat lijdt onder het voortdrurend repeaten mijnerzijds van deze geweldige song...

avatar van henrico
Dankzij het coveralbum weer eens naar deze cd geluisterd. Hij is nog steeds prachtig.

avatar van nootjes
(matthijs) schreef:

Mijn exemplaar heeft ook een andere hoes.
Ik heb dit album ooit gewonnen met een wedstrijd, en blijkbaar is het eerste nummer vrij gekend omdat het ooit eens in The OC gespeeld werd. Nu, ik had nog nooit van Stars gehoord toen ik meedeed aan die wedstrijd, maar wat een ontdekking! Dit is een plaatje dat je op elk moment kunt opzetten, prachtige melodieën, mooie stemmen, geweldig!

avatar van Coentje
nootjes schreef:

Mijn exemplaar heeft ook een andere hoes.
Dat móest wel een teken zijn

Jornaquin
Your Ex-Lover is dead is geniaal. De rest is ook goed aan te horen maar minder dan de opener. 3,5*

avatar van otherfool
Ik begin toch een beetje een haat/liefde verhouding met deze plaat te krijgen. Er staan werkelijk *schitterende* songs op (ik denk aan One More Night, Celebration Guns en uiteraard de briljante opener) maar net zoveel fillers die maar niet willen boeien. Al met al is m'n 3,5* dan ook wat aan de hoge kant maar minder kan ik echt niet over m'n hart krijgen, want Your Ex-Lover is Dead is toch wel één van de 10 mooiste liedjes van de afgelopen 5 jaar (there, I said it!)...

Celebration Guns is geweldig

avatar van Pinsnider
Allemaal gelijk, maar ik wil toch ook nog wel even de aandacht vestigen op het magistrale, majestueuze One More Night...

avatar van Montorsi
Stuk minder dan de laatste. 3*