The Book of Knots - Garden of Fainting Stars (2011)

Avant-Garde / Rock
Label: Ipecac

1. Microgravity (3:25)
  2. Drosophila Melanogaster (5:08)

met Blixa Bargeld

3. Moondust Must (3:09)

met Nils Frykdahl en Dawn McCarthy

4. Lissajous Orbit (3:40)

met Aaron Lazar

5. Garden of Fainting Stars (3:38)

met Elyas Kahn

6. All This Nothing (2:55)
  7. Yeager's Approach (4:28)

met Mike Watt

8. Planemo (4:44)

met Mike Patton

9. Nebula Rasa (3:08)
  10. Obituary for the Future (6:03)

met Trey Spruance

avatar van king_pin
Nou was ik sowieso al benieuwd naar de nieuwe book of knots maar toen ik alle gastbijdrages zag ging mn hart toch wat sneller kloppen!
Inmiddels 3x gehoord en bevalt goed, elk nummer heeft een andere zanger (alleen carla kihlstedt zingt er 2 volgens mij) en dat houdt de aandacht er helemaal bij. Alleen patton zn gastvocalen vallen me een beetje tegen. Wat me wel opvalt is dat ze iets song-gerichter te werk zijn gegaan, dat overigens niet betekend dat het een makkelijk album is geworden want het experment staat altijd voorop bij TBoK.
Sterkste plaat van ze tot nu toe.