Yacht - Shangri-La (2011)

Dance
Label: DFA

1. Utopia
  2. Dystopia (The Earth Is on Fire)
  3. I Walked Alone
  4. Love in the Dark
  5. One Step
  6. Holy Roller
  7. Beam Me Up
  8. Paradise Engineering
  9. Tripped and Fell in Love
  10. Shangri-La

Nu drie keer geluisterd en het grijpt me toch minder dan de vorige, die er in één keer vol in knalde. Dit heeft toch meer tijd nodig, want goed is het wel. Grappig trouwens dat de manier waarop Shangri-lalalalala wordt gezongen in het titelnummer veel weg heeft van de manier waarop dat in het gelijknamige nummer van The Kinks gebeurt, terwijl de nummers verder niets met elkaar gemeen hebben. Klein eerbetoon.

Ozric Spacefolk
Beetje een party-plaat, dit.
De band mengt uptempo synthpop/electro met wat funk/indierock en wat lichte punk om een vrolijke plaat te maken, met veel gevoel voor humor.
Niet helemaal in mijn straatje, daarvoor is het allemaal te vrijblijvend en mist het toch een dosis muzikaliteit.

Maar het verbaast me wel dat het niet populairder is.