Righteous Pigs - Live and Learn (1989)

Label: Nuclear Blast

1. Stone Cold Bitch (1:29)
  2. I Hope You Die in a Hotel Fire (1:00)
  3. Just Friends (1:23)
  4. Malevolent Supplication (1:02)
  5. Stool Softener (1:26)
  6. Fly the Jurisdiction (1:10)
  7. Joint Effort (1:26)
  8. Dormant Catasrophe (1:43)
  9. Celibate Tease (1:34)
  10. Misconduct (1:32)
  11. Hidden Zit (1:29)
  12. Destined to Rot (1:21)
  13. Minor Consumption (1:04)
  14. Incontinent (2:21)
avatar van joxxah
Schoolvoorbeeld van een plaat die uitblinkt in een naar iedere norm volkomen waardeloze productie. En juist dat maakt het zo verslavend. Deze plaat is hard, en dan bedoel ik ook HARD.
Een muur van ondefinieerbaar gitaargeweld en een drummer die zijn kit genadeloos afrost, met daarover veel te hard ingemixte hysterische zang. Het sublieme nummer, en cult-hit van formaat "I Hope You Die in a Hotel Fire" verdient speciale vermelding voor beste song-titel aller tijden. Maximale score ook voor de beste valse zang ooit, hoewel de zanger zichzelf op het tweede album nog zou overtreffen tijdens de eerste twee coupletten van "Overdose".