Rowwen Hèze - Manne van Staal (2011)

Folk
Label: HKM

1. Manne van Staal (2:52)
  2. Nar Boave (3:20)
  3. Tomatenlied (3:53)

met Nick Schilder

4. Pudding met Vel (1:58)
  5. De Neus Omhoog (3:14)

met The Opposites

6. Verrukkelijke Leven (4:16)

met JURK!

7. Stuck [Live bij Giel op 3FM] (3:39)
  8. Bloed, Zweet en Tranen (4:08)

met Frank Lammers

9. Heideroosjes - De Peel in Brand (3:12)
  10. Green Green Grass of Home (4:11)

met Karin Bloemen

11. Time Is Ticking Away (3:46)
  12. Näher bei Dir (3:04)
  13. 1 Nacht Alleen (4:18)
  14. Gespeegeld in de Raam [Live Tijdens de Theatervoorstelling 'Andere Wind'] (2:51)
  15. Chantal Janzen en Metropole Orkest - Liefde [Uit het AVRO TV-programma 'Een Nieuwe Jas Live'] (3:45)
  16. Shannon Song [Live Tijdens het Stadionconcert 'Groots met een Zachte G'] (2:27)
  17. Speel, Muzikanten Speel [Live Tijdens het AVRO Muziekgala 'Tribute Toon Hermans'] (4:10)

met Metropole Orkest

18. Racoon - De Neus Umhoeg [Live Tijdens het Verrassingsconcert voor Rowwen Hèze] (3:39)
  19. 3js - De Moan [Live Tijdens het Verrassingsconcert voor Rowwen Hèze] (2:36)
  20. BZB - IJzeren Thijs [Live Tijdens het Verrassingsconcert voor Rowwen Hèze] (4:23)
  21. Guus Meeuwis - November [Live Tijdens het Verrassingsconcert voor Rowwen Hèze] (4:59)
  22. Bestel Mar [Live voor het TV-programma Paradisolife!] (3:37)

met Los Lobos

23. Kroenenberg [Live voor het TV-programma Paradisolife!] (2:58)

met Los Lobos

avatar van timmem
Leuke cd waarbij alleen nmr. 8 en 18 overgeslagen worden. Zie wel uit naar een cd met alleen maar nieuw werk.

Overigens zijn de nummers met De Heideroosjes, Chantal Janzen, Racoon, 3js, BZB en Guus Meeuwis geen samenwerkingen met Rowwen Hèze maar covers door de des betreffende artiesten.

avatar van Bartjeking
Poeh het valt me niet mee wat mijn favoriete Nederlandse band de laatste jaren uitbrengt. Allemaal restjes of verzamel; na R&L uit 2006 mag er wel weer eens een knaller uitkomen! Chantal Janzen, 3js, BZB, Karin Bloemen? Kom op zeg! Alleen Los Lobos is waardig genoeg om op plaat te komen en als streekgenoot zijnde kan ik ook de Heideroosjes nog wel waarderen. Maar dit stelt me teleur, jammer.

Hopelijk snel een herkansing, want Jack Poels blijft in het bezit van een van de beste pennen van Nederland; hoewel het inkt er maar stroperig uit lijkt te komen.

avatar van Madjack71
Respect voor RH, wat zij met hun limburgse texmex landelijk hebben neergezet, kan ik niets anders als waardering voor de heren hebben. Maar als je bij een 25 jaar jubileum bekende of bijzondere artiesten een gastbijdrage wil laten leveren, mag er wat mij betreft als ik zo naar dit album luister, wel wat meer aandacht gegeven worden aan de matching. Want met Frank Lammers...aardige acteur, maar zanger matig, Karin Bloemens vernaggelpartij op Green Green Grass of Home en ook het matige engels van Karin alsook Poels, draaien de sfeer van het nummer de nek om. Engels moeten ze lekker links laten liggen, want dat komt het eigene van RH niet ten goede. Chantal -kijk eens wat een leuk huppelkutje ik ben- Janzens enige raakvlak met RH is, dat ze ook uit Limburg komt, voor de rest vooral haar schattige bekje dicht houden. Daarnaast zijn er ook wel een aantal pluspunten, zo is het Tomatenlied wel koddig en voegen The Opposites wel iets origneels toe. De cover van 1 nacht alleen had voor mij niet echt gehoeven, maar is op zich wel aardig gedaan. Racoon, moet maar snel met uitsterven bedreigt worden en ken ik maar 1 nummer van dat welliswaar kapotgedraaid is, maar wel pakkend, de rest is slappe meuk. Onze brabander Guus zal vast wel punten gescoord hebben met zijn limburgse uitvoering van November en hij heeft ook wel een stem die wel past bij een bepaalde melancholie. De Heideroosjes helpen vakkundig de klassieker van Poels om zeep door het zo vlak en dertien in een dozijn te laten klinken, dat niets meer van de sfeer overblijft en de tekst al helemaal niet meer overkomt. Jurk geeft wel een leuke uitvoering aan het Verrukkelijke Leven en ik bral lekker mee. Jammer dat de uitvoeringen van -te- veel nummers niet verrukkelijk zijn.

avatar van sjoerd148
Noar Boave en Mannen van Staal spreken mij als wielrenner enorm aan
Leuke nummers destijds volgens mij uitgebracht voor Radio Tour de France.
Op de site van Rowwen Heze kun je zelfs wielerkleding bestellen.