Girls in Hawaii - Everest (2013)

Belgiƫ
Label: 62 TV

1. The Spring (3:28)
  2. Misses (3:36)
  3. We Are the Living (3:36)
  4. Changes WIll Be Lost (3:57)
  5. Switzerland (5:30)
  6. Here I Belong (5:06)
  7. Not Dead (4:14)
  8. Mallory's Heigths (6:20)
  9. Head On (5:09)
  10. Rorschach (3:14)
  11. Wars (4:02)
  12. Home * (2:05)
  13. Oh!Boy! * (2:21)
  14. Love Is a Better Way to Travel * (3:25)
  15. Some Groove * (4:10)
  16. Can't Stand Your Ex's Rock Band * (4:44)
  17. I'll Take My Time to Get Well * (4:00)
  18. Coral * (0:59)
  19. Grasshopper * (2:09)
  20. Wars * (3:24)
  21. Video Games * (2:26)
  22. I Met Him in a Bar * (2:26)
  23. The Sound * (4:25)
  24. Fireworks * (3:03)
  25. Tristessa * (4:11)
  26. Sister Europe * (4:04)
  27. Voor Ik Vergeet * (4:06)
avatar van japser121
Na een lange pauze is Girls in Hawaii terug. Na het puike Misses komt nu de tweede single van dit nieuwe album dat zijn naam alle eer aan doet: Girls in Hawaii is inderdaad Not Dead: YouTube - Girls in Hawaii - Not Dead

Afgelopen weekend gaven ze hun eerste concert sinds jaren op Pukkelpop en dat deed naar verluid naar meer smaken!! Recensie - Girls in Hawaii ...

avatar van corn1holio1
Ben ook zeer benieuwd! Zag ze op pukkelpop en kende er eigenlijk niet van, maar daar hebben ze onmiddellijk kunnen overtuigen. Ondertussen de 2 eerste albums al aan het beluisteren en die klinken al onwaarschijnlijk goed!

avatar van Lukas
Toevallig vorige week voor een prikkie Plan Your Escape gekocht. Leuke plaat, maar dat wist ik al. Wel benieuwd naar deze opvolger dus.

(verwijderd)
Niet heel bekend met de vorige albums, maar in mijn gedachte is dit dat niet al te moeilijk in het gehoorliggende pop-rock bandje uit Belgie.
Getriggerd door het verleden van de band en de goede verhalen van 'de terugkeer' was ik dan toch ook wel benieuwd naar dit album. Ik denk dat de albumcover al boekdelen spreekt. De duistere hoes wordt in de muziek zeker ook mooi vertaald. Hoor zo op het eerste gehoor erg mooie dingen, waarbij vooral Mallory's Heights eruit springt.

avatar van Editoor
corn1holio1 schreef:

Release datum 30 september

avatar van Lost
?? zaterdag gekocht in de Mediamarkt

avatar van Kronos
Hier in België ligt het al gewoon in de winkel.

Releasedatum: 30 augustus 2013

12: The Sound 4:25
13: Fireworks 3:03
14 Tristessa 4:11
15 Sister Europe (Pyschedelic Furs cover) 4:04
16: Voor Ik Vergeet (Spinvis cover)

avatar van Elbow
Het album twee weken geleden in de fnac gekocht en ik denk dat hij nog moet groeien? Voorlopig een 3 omdat een aantal songs niet echt blijven hangen.

corn1holio1 schreef:

hoe kun je dan 4 punten geven

leuke cd viva la belgie

hidalgo schreef:

hoe kun je dan 4 punten geven

Errr we zijn ondertussen al 2 weken verder

avatar van hidalgo
sorry maar gebruik luisterpaal voor de toekomst dude

avatar van Booyo
Misses is goed zeg! Jammer dat dit album nog niet op Spotify staat, nog even geduld hebben.

pindakazen

avatar van Mctijn
Die bonus-cd is ook niet mis zeg!

avatar van Bruno_6
Ook voor Rorschach werd er een clip uitgebracht.

avatar van WesleyX16
Een heel mooi album. Vooral toch de eerste CD. En ik vond het geen probleem om 2 autoritten van mijn werk en terug naar dit album te moeten luisteren.

Volgens mij zijn het Walen, toch?! En dan die versie van Spinvis: "Voor ik vergeet" klinkt leuk met hun accent.

avatar van popstranger
Mooi eerbetoon aan hun overleden drummer Denis Wielemans. Girls In Hawaii doet me altijd denken aan Grandaddy, wat uiteraard een compliment is. Niet slecht van deze Walen!