The Lemonheads - Lick (1989)

Label: Taang!

1. Mallo Cup (2:13)
  2. Glad I Don' T Know (1:20)
  3. 7 Powers (2:32)
  4. A Circle of One (2:49)
  5. Cazzo Di Ferro (3:45)
  6. Anyway (3:11)
  7. Luka (3:08)
  8. Come Back Da (1:54)
  9. I Am a Rabbit (1:45)
  10. Sad Girl (1:48)
  11. Ever (2:50)
Mark_Hijmans
Best een leuk album. Dando hier nog samen met Deilly en het klint lekker afwisselend. Het klint nog niet zo gelikt als op het latere album it's shame about ray, maar dat hoeft ook niet. A circle of one is gewoon een prachtnummer. Af en toe wat harde nummers die de gang in de plaat houden. Maar de rustige nummers vind ik zelf de mooiste.

Prachtige gitaarplaat met het geweldige Mallo Cup als opener. Punkie powerpop waar je al de lijn herkent zoals die later op Ray staan. Te beoordelen op zichzelf als gitaarplaat en die is prachtig met oa Circle of love waarin je helemaal Evan als "crooner" herkent.
Absolute aanrader. Op lp is de hoes nog mooier in zwart wit. En natuurlijk met de waanzinnige Luka cover, Suzanna kan er trots op zijn!

avatar van wendyvortex
Begonnen als Angry Samoans-achtig-bandje en later (toen eigenlijk alleen nog solo-project van zanger/gitarist Evan Dando) lieveling van de Oor en college-radio.
Dando neukte alle vrouwelijke groupies en zong ondertussen zwijmelend over z'n Big Gay Heart.
Daarna volgde dankzij de drugs de onvermijdelijke ondergang.

Met "Lick" in hun beste Hüsker Dü-periode. Stevige punky songs en melancholia-songs. Dando was hier nog één van de onderdelen en er werden regelmatig leden uitgewisseld met andere Boston-bands als Bullet Lavolta en Moving Targets.

avatar van koosknook
Ik had ook altijd al zo'n donkerbruin vermoeden dat Big Gay Heart, meer te maken had met een Groot Vrólijk Hart!
Ik wist niet dat bandleden van Moving Targets en Bullet la Volta hierin (soms) meespeelde, maar vooral The MT vallen hier idd naadloos in.
Ik vind de cover van Suzanne Vega best zaad. maar die nummers er na: I am a Rabbit en Sad Girl zijn echt fijne puntige punkpopsongs.

avatar van EttaJamesBrown
wendyvortex schreef:

Ik had wel vermoedens, maar geen bewijzen. Jij hebt onderzoeksjournalistiek over dit fenomeen gedaan?