The Boxer Rebellion - Live in Tennessee (2011)

Label: Absentee

1. These Walls Are Thin (2:52)
  2. Evacuate (3:55)
  3. Semi-Automatic (3:24)
  4. We Have This Place Surrounded (4:14)
  5. Flashing Red Light Means Go (5:29)
  6. Step Out of the Car (3:06)
  7. Spitting Fire (2:55)
  8. Misplaced (6:32)
  9. Soviets (4:15)
  10. Cowboys & Engines (3:42)
  11. If You Run (4:38)
  12. The Runner (3:42)
  13. Forces (3:58)
  14. Silent Movie (4:23)
  15. The Gospel of Goro Adachi (6:11)
  16. Watermelon (3:51)
avatar van alpeko
Leuk live album. Ik mis alleen wel de nodige pareltjes van The Cold Still. Et zijn hoofdzakelijk nummers van Union.

Net goed, vergeleken met Union en Exits is The Cold Still wat mij betreft toch een stuk minder.

avatar van Gringo_m
Raar moment om deze live cd uit tebrengen want er staat inderdaad weinig van The Cold Still op maar hij is er niet minder om.
Als liefhebber van vooral de eerste cd is het genieten van de live uitvoeringen.
Nogmeer dan op de cd's komt het (live) gitaarspel van Todd Howe hier nog meer tot zijn recht want wat blijft het prachtig wat hij tussen de bas, drum en zang aan het toveren is.
Veel nummers (oa If You Run, These Walls Are Thin, Soviets) krijgen zo live een extra dimensie wat het allemaal wat rauwer maakt dan op de studio cd's.
Genieten met een grote G van Gitaar....

Prima album, idd weinig van The cold still. Had wat bij betreft best een 'dubbel' -album kunnen worden. Deze band klinkt live minstens zo goed als in de studio. De geluidskwaliteit is perfect. Jammer dat deze download niet fysiek uit is....

avatar van Kokuil
Is een opname uit 2010, toen The Cold Still nog niet uit was. Vandaar de vele Union-parels.

sigurros88
Ik vind het te gek om een album te kopen wat ik niet in mijn handen kan pakken..
Jammer want de setlist is meesterlijk, en dat ze live goed zijn heb ik al ondervonden.

avatar van kowalski
Dit album ontdekt via Spotify, toen ik wat favo's vastlegde. Geweldig! Die stem en die breed uitwaaierende gitaar over een solide bas/drums basis.

@sigurros88: Is vast wel 'ergens' op het net te vinden... Voordat je het wilt kopen, bedoel ik.

avatar van chevy93
Wat een geweldig live-album is dit toch. En wat een gruwelijk uitvoering van We Have This Place Surrounded trouwens. And it's so haaaaaaard!