Chelsea Wolfe - Apokalypsis (2011)

Alternatieve titel: Ἀποκάλυψις

Folk / Rock
Label: Pendu

1. Primal / Carnal (0:24)
  2. Mer (3:43)
  3. Tracks (Tall Bodies) (3:56)
  4. Demons (3:14)
  5. Movie Screen (5:34)
  6. The Wasteland (4:03)
  7. Moses (4:06)
  8. Friedrichschain (2:43)
  9. Pale on Pale (6:59)
  10. To the Forest, Towards the Sea (2:41)
Chelsea Wolfe is singer-songwriter spul, maar live een volwaardige band. Denk invloeden van Jarboe, PJ Harvey Julie Christmas en Grouper. Op Instrumentaal gebied zijn er invloeden van Sonic Youth, Earth, Black Sabbath en allerlei zeer donkere ambient- en folkelementen Afwisselend en duister plaatje. Erg erg mooi.

Nieuwstad
Klopt.

avatar van Hiawatta
Gaaf album! Tracks (tall bodies)...kippenvel! Ze doet me wat denken aan PJ Harvey (zoals hierboven al ergens genoemd) maar ook wel wat aan Bjork. Op youtube veel materiaal van haar met band te vinden. En ook Chelsea Wolfe heeft op het Roadburn festival gespeeld....moet daar toch maar eens heen gaan. Bijzondere verschijning ook.

avatar van Pauluzz de BK
Naast de muziek ben ik ook verslaafd aan de hoes van deze CD

Pimdo
Naast de muziek ben ik ook verslaafd aan de hoes van deze CD

Mee eens! Alleen daarvoor zou ik deze plaat aanschaffen!

avatar van MichelDumoulin
Hiawatta schreef:
Ze doet me wat denken aan PJ Harvey

Deze vergelijking wordt vaker gemaakt en ik snap dat goed. Al heeft Chelsea's stem nog veel meer weg van, de veel te vroeg gestorven, Lhasa de Sela.
Muzikaal veel minder rouw en een stuk toegankelijker, maar het melancholische van Chelsea doet me sterk denken aan Lhasa zoals ze te horen is op; The Living Road.