Europe - Live Look at Eden (2011)

Zweden
Label: earMUSIC

1. Last Look at Eden [Live in Warsaw, Poland] (5:29)
  2. Love Is Not the Enemy [Live in London, UK] (4:23)
  3. Superstitious [Live in London, UK] (5:28)
  4. Scream of Anger [Live in Knebworth, UK] (4:40)
  5. No Stone Unturned [Live in Knebworth, UK] (5:38)
  6. New Love in Town [Live in London, UK] (3:34)
  7. Seventh Sign [Live in Stockholm, Sweden] (6:27)
  8. Rock the Night [Live in Knebworth, UK] (6:00)
  9. The Beast [Live in Knebworth, UK] (3:27)
  10. The Final Countdown [Live in Knebworth, UK] (6:04)
avatar van Killeraapje
Een nieuw Live album van Europe. Ik ben erg benieuwd!

avatar van paulisdik
Het moet niet gekker worden,
Europe goes Bob Marley halverwege Superstitious

Edit: Het wordt nog gekker, halverwege Rock The Night wordt een stukje Heaven and Hell van Black Sabbath gespeeld.

Puik concert trouwens vooral Joey Tempest blinkt uit.

EJM
Dit is een Ear-book. Echt heel mooi. Prachtige foto`s van hun laatste tour. Met cd/dvd. Dvd is een stuk beter gefilmd dan "Live at Sheppard`s Bush" dvd.

avatar van Metalhead99
Als Joey Tempest altijd zo goed bij stem is, dan wil ik Europe nog wel eens live zien. Wat een concert moet dit geweest zijn! Gelukkig kunnen wij nu van de opnames genieten. Een erg mooi optreden, met leuke gekkigheden tussendoor, zoals ineens Bob Marley tussendoor spelen bij Superstitious. Leuk gevonden. Gewoonweg een sterk live album.

avatar van akira124
Joey heeft een dijk van een stem, inmiddels twee concerten bezocht. Een superervaring!

avatar van vielip
Je kunt beter de live dvd/blue-ray Sheperd's bush kopen want daarop staat een veel betere set en ook veel meer nummers (zeker de blue-ray!). Dit is wel een mooi document maar meer iets voor de echte fans dan voor de gemiddelde hardrock liefhebber die weleens wat van Europe wil proberen. Niettemin is het gebodene erg goed. Zowel wat beeld en geluid als de band betreft. Relatief veel nieuw materiaal maar dat stoort geenszins. Wederom blijkt maar weer dat Europe een echte live band is want alle nummers klinken veel beter dan op de studioalbums.

avatar van Kronos
EJM schreef:

Gisteren dit boek met cd en dvd voor € 6,99 gescoord.

Leuk uitgevoerd. Toffe foto's en dito tekstjes erbij. Maar uiteindelijk gaat het mij toch om de muziek en die is gelukkig niet minder geweldig.

avatar van akira124
Ook maar eens naar op zoek gaan dan

avatar van Darkzone
Kronos schreef:

Gisteren dit boek met cd en dvd voor € 6,99 gescoord.

Er is wel een mini-EARbook voor iets meer dan 7 euro te koop op Amazon.de met het live-album en de iTunes dvd.

buizen
Tja, Europe. Ik ging in die tijd met een groupie om die ook die jongens van Europe wel kende, ze waren best vaak in Amsterdam. Vaak wordt er wat schamper gedaan over Europe maar het waren toch wel harwerkende welwillende rockers. Te vaak worden ze neergezet als 'commercieel', terwijl dat helemaal niet hun insteek was, het was een bijkomstigheid.

avatar van vielip
Degene die anno nu nog schamper over Europe doet weet niet waar Europe de mosterd weghaalde vóór dat ene nummer of waar Europe voor staat sinds ze weer albums uitbrengen (2004). Zoals Tempest zelf al tig keer heeft uitgelegd; The final countdown (het nummer) was aan de ene kant het beste (want financieel onafhankelijk) maar aan de andere kant het slechtste (commcercieel stempel/hokje) wat ze kon overkomen.

avatar van Edwynn
Rijk zijn ze anders niet geworden van die ene hit. Zie de 'Single Luck' aflevering (van de VPRO geloof ik) destijds.

avatar van vielip
Dan zijn het verdomd goede acteurs want in de meest recente uitgave van het Classic Rock magazine zegt Tempest dat hij zich dankzij dat ene nummer nooit financiele zorgen meer hoeft te maken...

avatar van Edwynn
Misschien in de tussentijd wat handige overeenkomstjes gesloten. Want die uitzending is nog van vóór Start From The Dark. Compleet met het bescheiden huisje waar de man in woont enzo.

Of die gast van Classic Rock heeft liggen pitten tijdens het gesprek. Kan ook natuurlijk.

avatar van vielip
Ik ga voor optie 1 denk ik...
Volgens mij hebben ze (Europe) de zaken wel wat beter geregeld sinds Start from the dark. Dat ze, net als legio andere bands, in de jaren 80 'bestolen' zijn door dubieuze managers en andere lieden mag geen verbazing wekken denk ik. Jong en naïef was het toch?