Europe - Live! At Shepherd's Bush, London (2011)

Zweden
Label: earMUSIC

1. Prelude (1:39)
  2. Last Look at Eden (3:48)
  3. The Beast (3:58)
  4. Rock the Night (6:21)
  5. Scream of Anger (4:35)
  6. No Stone Unturned (6:19)
  7. Carrie (4:33)
  8. The Getaway Plan (3:52)
  9. Seventh Sign (4:24)
  10. New Love in Town (3:40)
  11. Love Is Not the Enemy (4:33)
  12. More Than Meets the Eye (3:28)
  13. Always the Pretender (4:16)
  14. Start from the Dark (4:30)
  15. Superstitious (5:56)
  16. The Final Countdown (6:17)
avatar van Killeraapje
Ik zie nu ineens dat er twee live albums van Europe dit jaar uitkomen. Waarom?

avatar van paulisdik
Voor de fans.... en nog meer voor hun portemonnee

EJM
De "live look at Eden" is een boek met cd/dvd. Echt heel mooi. De "Live at Sheppard`s Bush, London" is een volledig concert op dvd/blu-ray.
Heb de blu-ray gekocht. Maar wat een afgang. Heb zelden zo`n rommelig gefilmd blu-ray gezien. Beeld is wel scherp, en geluid is ook heel goed. Maar lijkt of de cameramensen de bandleden aan het zoeken zijn. En als ze in beeld komen, zijn ze weer op zoek naar andere bandleden. Alles komt behoorlijk rommelig in beeld. Zonde...

avatar van richiedoom
Heb nog geen beelden hiervan gezien, wel de cd gehoord. Wat kan ik zeggen, Europe klinks als een trein, een hele snelle geoliede trein. Mijn gedachten gaan weer terug naar 17 januari 2010, het concert in Paradiso. Toen waren ze ook zo goed, met een nog iets betere setlist naar mijn mening (met open your heart ipv carrie)

Maar die bluray hiervan die beland nog wel een keer in mijn collectie! Binnenkort ook de blurays van black country communion en rush, ik hoor mn protemonnee al lichtjes kreunen....

avatar van vielip
Prima live document! Gave setlist met (gelukkig) redelijk wat andere nummers in vergelijking met eerdere tours en releases. Zo wordt tot mijn vreugde eindelijk het prachtige More than meets the eye weer eens van stal gehaald! _o_
Verder valt me op dat de nummers van Last look at Eden live veel beter uit de verf komen. Een nummer als No stone unturned bijvoorbeeld, vind ik hier te gek terwijl de studioversie voort kabbelt en voorbij is eer ik er erg in heb. Nee, Europe laat weer eens horen een live band bij uitstek te zijn! Voorproefje Doghouse van het komende album vind ik ook te gek trouwens! Heerlijke groovende gitaarriff en een pakkende melodie. Dat beloofd wat voor het nieuwe album Bag of bones!

avatar van Darkzone
Heb de blu-ray besteld voor iets meer dan 7 euro. Hij overlapt wel heel veel met Sweden Rock, maar dat mag de pret waarschijnlijk niet drukken, aangezien in Joey Tempest daar niet altijd heel zuiver vond zingen bij een aantal ballads.

avatar van Darkzone
EJM schreef:

Ik hoopte dat je een beetje overdreef over die camerabeelden, maar niks is minder waar. Helaas. Wat een drukte, wat een chaos, mtv-videoclips zijn er niks bij.
Shepherd's Bush kun je volgens mij vergelijken met Paradiso, maar daar krijg je weinig van te zien hier. Je krijgt gewoon koppijn van het kijken. Wat een slechte editer. Gelukkig vergoed het optreden heel erg veel, want die ruim 90 minuten zijn zo voorbij.
En er staan flink wat extra's op de blu-ray (totaal duurt deze 180 minuten), dus die ruim 7 euro zijn heel goed besteed.

avatar van blondegod
Vorige week besteld en vandaag binnen gekomen en ook meteen een paar keer afgespeeld. Wel als achtergrondmuziek dus wat betreft de slechte beelden kan ik nog niet een oordeel over vellen.

Wat een gaaf plaatje zeg! Dat Europe live geweldig is, is mij nu ook duidelijk. Neem als voorbeeld "Rock the night" niets bijzonders en eigenlijk al totaal uitgemolken ........ maar live klinkt het weer fris en fruitig!! Zo is het trouwens met de meeste nummers......... zeker een aanrader deze Blu-ray, al is het alleen maar voor achtergrondmuziek (!)

Binnenkort maar wat tijd inplannen om de extra's te bekijken.