King Crimson - The Collectable King Crimson: Volume One (2006)

Alternatieve titel: Live in Mainz, 1974 - Live in Asbury Park, 1974

Label: DGM

1. Improv: The Savage (2:13)
  2. Dr. Diamond (5:49)
  3. Improv: Arabica (2:29)
  4. Exiles (7:01)
  5. Improv: Atria (6:15)
  6. The Night Watch (5:08)
  7. Starless (12:27)
  8. Lament (4:20)
  9. Improv: Trio (4:36)
  10. Easy Money (7:51)
  11. Walk On.. No Pussyfooting (0:09)
  12. Larks' Tongues in Aspic: Part II (6:25)
  13. Lament (4:21)
  14. Exiles (7:16)
  15. Asbury Park (11:42)
  16. Easy Money (11:08)
  17. Fracture (11:02)
  18. Starless (15:50)
  19. 21st Century Schizoid Man (9:33)
Aquila
Komen deze nu ook al op de site??? Dit is een gewoon een duo uitgave van twee losse albums...
Wel met Mainz erop een van de beste concerten uit deze periode.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Ik geloof dat Asbury Park mij iets beter beviel dan Mainz. Ik heb overigens geen bewijs kunnen vinden dat Asbury Park ook als los album uitgebracht is.

avatar van liefkleinhertje
De opnamen van Asbury Park 28-06-74 (CD 2) zijn de zelfde als die van USA
Moet er wel bij zeggen dat deze opnamen 10 minuten langer zijn ,de nummers 15 & 16 bv zijn op deze uitgaven duidelijk langer ook heeft Eddie Jobson op USA in de studio nog dingen toegevoegd dat ontbreekt hier dus ook
De nummers worden op deze CD in de juiste volgorde gespeeld dat is op USA niet het geval er zijn dus de nodige verschillen
Het concert in Mainz is ook los uitgebracht (KCCC nr 15) en is ook van goede kwaliteit

ps Bij het gezellige avondje in Asbury Park speelde de Golden Earring in het voorprogramma en de zaal was halfleeg