Lana Del Ray - Lana Del Ray A.K.A. Lizzy Grant (2010)

Label: 5 Points

1. Kill Kill (3:58)
  2. Queen of the Gas Station (3:05)
  3. Oh Say Can You See (3:40)
  4. Gramma (Blue Ribbon Sparkler Trailer Heaven) (3:50)
  5. For K Part 2 (3:24)
  6. Jump (2:51)
  7. Mermaid Motel (4:00)
  8. Raise Me Up (4:22)
  9. Pawn Shop Blues (Mississippi South) (3:27)
  10. Brite Lites (2:58)
  11. Put Me in a Movie (3:13)
  12. Smarty (2:50)
  13. Yayo (5:45)
Lizzy Grant, Lana del Ray of Lana del Rey.... het gaat allemaal om dezelfde dame die mij compleet verraste met het nummer Video Games dat in oktober officieel uitgebracht gaat worden.
Het wachten is ook op haar nog te verschijnen cd want deze uit 2010 is een geval apart. Te koop als download via een site als Amazon maar al een tijd niet meer mogelijk.

Misschien duiken een paar nummers hiervan wel op op dat nog te verschijnen nieuwe album, zeker nu Video games zo aan lijkt te slaan.

Dit is een prima album van een artieste die potentie heeft. Ik hoor een beetje Sia, een beetje Duffy en het Nancy Sinatra sfeertje is ook al wel hoorbaar.
Toch is het nog niet sterk genoeg om mij in jubelstemming te brengen zoals Video Games dat wel doet.

Gewoon een fijne cd van een zangeres zoals we ze vaker horen maar dan wel eentje waar je aan voelt dat er meer in zit en dat ze wel eens haar grote doorbraak kan gaan beleven in de toekomst.

Mag ik u er dan bij deze op hebben gewezen?!

avatar van klaezman
Ik kan me serieus zonder video aftrekken op Video Games, wat een track. Dit is een wat vreemd plaatje, maar wel een verdomd lekkere. In het park, in de trein, op de redactie, prima.

Tja dan valt er weinig te trekken voor je op deze cd (de track staat er immers niet op)

avatar van KampF
Ik wacht wel even op haar nieuwe EP met Video Games en Blue Jeans! Oh wat heb ik daar zin in

Prachtige nummers ja. Hopelijk staan ze allebei op een nieuw volwaardig album.

avatar van drezic
Als ik deze voorkant zo zie vraag ik me af... Heeft ze dr lippen laten botoxen???

Bah.

lijkt me niet.

avatar van zamozen
Lizzy Grant Inderdaad een snufje Nancy Sinatra, maar vooral een hele snuif Lizzy! Na een paar keer luisteren, zeg ik ja Lizzy dit is naast dat het lekker wegluistert ook nog eens orgineel en goed te noemen. Kijk uit naar de komende CD, verder inderdaad verdomd lekkere lipjes en haar stem is ook niet mis :-P

avatar van jrn
jrn
Ik heb een versie met nog twee extra nummers, Kinda Outta Luck en Lolyta.. Anyone?

Volgens mij zijn dat nummers die weliswaar bekend niet op dit album staan. Dat het nu overal te pindakazen valt zal er wel mee te maken hebben: versies waar ze dit erbij hebben geplakt (maar zeker weten doe ik dat niet).

valt reuze mee deze griet in amerika word ze zwaar aan de kant geschoven Saturday night live heeft ze zwaar verpest tis gewoon een na maak product niks bijzonders en niet te vergeten haar plastic surgery jakkes!!!

aERodynamIC schreef:

Mag ik u er dan bij deze op hebben gewezen?!

zo een grote doorbraak zal het niet zijn amerika kots haar al uit vanwege de leugens en het verschrikkelijke optreden van afgelopen zaterdag check twitter en youtube trieste zaak
#HIPSTERRUNOFF!!

Jocharo-T
Heb je een account aangemaakt voor twee van dit soort onzin berichten? Dit is niet het fok forum vriend. Ik vind het allemaal zwaar overdreven in ieder geval. Ze leek er tijdens dat optreden niet helemaal bij, maar zo slecht als dat ze je nu in de media willen doen laten geloven was het ook weer niet. Goed zal ik het ook niet noemen, maar de laatste hoge noten haalt ze gewoon.

Klik!

Je zal maar een hekel aan d'r hebben

Dat gaan we vast vaker meemaken denk ik. Maar om daar nu speciaal een account voor aan te maken?!
Het is wel degelijk een album waar lang op gewacht wordt door velen getuige de vele berichten op internet. En als ze in de VS niet doorbreekt doet ze dat wel in Europa. De hype is nu al zo groot... dan kan je onmogelijk stellen dat het allemaal zo'n vaart niet zal lopen.

Of ze een blijvertje gaat zijn is uiteraard maar de vraag (ik vrees van niet). Maar geloof maar dat het de komende weken een en al Lana Del Rey zal zijn of je dat nu leuk vindt of niet.

Jocharo-T schreef:

Ik denk dat het een dame is, 9 van de 10 keer komen dergelijke berichten (ik lijk ergens wat jaloezie te proeven) van tienermeisjes.

Een minder optreden zal weinig invloed hebben op haar populariteit, denk ik. En die leugens zijn al maanden bekend, maar de meeste mensen bekommeren zich daar helemaal niet om.

tuktak
dat optreden was dan ook wel gewoon heel erg slecht hoor, deed me een beetje (maar gelukkig niet zó ernstig) aan amy winehouse in belgrado denken.

avatar van Emile93
0,5
Nee, Born to die (album) is best goed, maar dit is rampzalig! Bah!

Emile93 schreef:
Nee, Born to die (album) is best goed, maar dit is rampzalig! Bah!

Ik vind de verschillen eigenlijk helemaal zo groot niet. Allebei wel aardige popalbums.

avatar van Emile93
0,5
aERodynamIC schreef:

Op Born to die staan nog wel nummers die positief blijven hangen, maar dit album staat vol met nummers die me niet kunnen raken. Echt teleurstellend!

Maar dan vind ik het verschil tussen 0,5 en 4 wel heel erg groot als je dat afzet tegen de kwaliteit van beide albums want zo enorm verschillen ze dan weer niet vind ik.

bennerd
Overbodig bericht en reactie erop verwijderd.

Arbeidsdeskundige
Wow! Wat een heerlijke muziek! Haar stem maar ook de muzikale omlijsting. Hier kan ik helemaal in wegdromen op deze druilerige herfstdag.

avatar van Deren Bliksem
RedApple schreef:

#HIPSTERRUNOFF!!

Okeee.... en doorrr.

Wat aERodynamICzegt, zouden mijn woorden kunnen zijn. Je proeft het potentieel, het iets afwijkende van de standaard popzangeres toentertijd.

Ik ben via mijn dochter een liefhebber geworden van haar, samen naar de Ziggo geweest dit jaar. Tussen het ontzettende gekrijs -mijn dochter gaat dit ook lezen: ja, ook jij- door stond daar iemand die ik vanaf toen alleen maar meer ging waarderen. Een eigen stijl, schijt hebbend aan hitjes en alles. Lekker indie.

Echter is ze op dit album echt nog zoekende. Maar wat een mooie albums zouden er nog volgen.