Benjamin Francis Leftwich - Last Smoke Before the Snowstorm (2011)

Folk
Label: Dirty Hit

1. Pictures (2:58)
  2. Box of Stones (2:41)
  3. 1904 (4:03)
  4. Butterfly Culture (2:57)
  5. Atlas Hands (2:53)
  6. Stole You Away (3:36)
  7. Shine (2:58)
  8. Snowship (2:14)
  9. Last Smoke Before the Snowstorm (3:07)
  10. Don't Go Slow (3:56)
avatar van Tha)Sven
Dit verdient toch echt wel wat meer aandacht. Mooie, prille, niet al te moeilijke folknummers die je makkelijk een flink aantal keren op kunt zetten zonder dat het gaat vervelen.
Heerlijke fluisterstem en lieflijk gitaarspel.
Vergelijkbaar met musicmeter bekende James Vincent McMorrow en Ben Howard.

avatar van Willem12982
ik stem niet veel op deze site, maar voor deze plaat maak ik graag een uitzondering.
ik ben al een hele tijd niet meer bezig met nieuwe muziek omdat er naar mijn mening de laatste tijd niet veel soeps uitkomt. toevallig kwam ik deze plaat tegen ergens en hij bevalt me erg goed.
mooie kleine liedjes met sterke teksten en subtiele arrangementen.
ik ga de 2 hierboven genoemde artiesten ook maar eens luisteren. misschien komt er dan toch weer wat mooie muziek uit de laatste tijd.

avatar van muziekobsessie
pffffffff echt niks an de hand nummers, krijg de kriebels van die 3 accoorden gefluisternummers. Ik snak na 2 nummers al naar een dissonant, maar daar kan je bij Benjamin op wachten tot je een ons weegt

Heerlijk album! 11 januari bewonderen in Utrecht, erg benieuwd

avatar van likeahurricane
Inderdaad prachtig album en live net zo indrukwekkend

Pictures - live in Utrecht

avatar van Metalhead99
Binnenkort mag ik hem live aanschouwen. Hij is het voorprogramma van Radical Face!
Geweldig album trouwens, heerlijk ingetogen en rustig, prachtige teksten ook.

likeahurricane schreef:
Inderdaad prachtig album en live net zo indrukwekkend

Pictures - live in Utrecht

Ik vond hem ook zeker goed! Zijn stem was nog een stuk beter in het echt!

Enige wat jammer was dat er af en toe wel een vrouwenstem of drum als begeleiding onder kon om het wat extra te geven. Maar alsnog erg fijn om er geweest te zijn, aardige gozer ook!

avatar van WJW
WJW
Lang genoeg geluisterd, het is ergerlijke fluisterfolk. Daarnaast vind ik het semi-christelijke sausje over de teksten dermate storend dat het de muziek negatief beïnvloedt.

avatar van Thomas86
Benjamin Francis Leftwich stond gister in een uitverkochte Leeuwenberghkerk. Hier het concertverslag: Benjamin Francis Leftwich in Vredenburg Leeuwenbergh ? Concertrecensie - Revolver's Lust For Life magazine - lustforlifemagazine.nl

Verder is het uitkijken naar album 2!

avatar van Niek
1,5
WJW schreef:
het is ergerlijke fluisterfolk.
Dit ja. Knap om na iets meer dan een half uur al zo de keel uit de hangen.