Repulsion - Horrified (1986)

Label: Necrosis

1. The Stench of Burning Death (1:35)
  2. Eaten Alive (1:39)
  3. Acid Bath (1:32)
  4. Slaughter of the Innocent (1:34)
  5. Decomposed (1:23)
  6. Radiation Sickness (2:05)
  7. Splattered Cadavers (1:26)
  8. Festering Boils (1:53)
  9. Pestilent Decay (1:05)
  10. Crematorium (1:30)
  11. Driven to Insanity (1:41)
  12. Six Feet Under (1:12)
  13. Bodily Dismemberment (1:47)
  14. Repulsion (1:46)
  15. The Lurking Fear (1:10)
  16. Black Breath (2:18)
  17. Maggots in Your Coffin (1:47)
  18. Horrified (2:03)
bennerd
Oude Grindcore, als ik mij niet vergis. De vocalen klinken wel heel anders dan de hedendaagse Grindbands.

avatar van kaztor
Oerlelijke cover.

kaztor schreef:
Oerlelijke cover.

Zoals het merendeel van de hoezen in die scène.

yorgos.dalman
Eén van de beste metalalbums ooit. Retestrakke riffs, blastdrums, grindvocals, texten....

Oerlelijke cover? Verwacht je in dit genre dan een Vermeer of een opgepoetste Rembrandt?

Het zou bij dit debutalbum bllijven wat betreft Repulsion. Wel is er nu een re-issue uitgebracht met een tweede cd vol 'rarities', demo's, alternatieve takes en drie nieuwe nummers.

De Canadese death metal act Slaughter had ook maar één officieel album, Strappado (Paranormal / Not dead yet en de demo Fuck of Death niet meegerekend) en dat is ook al zo'n klassieker. Zo'n onopgesmukte knaller.

Zet Repulsion tussen Slaughter, het debuut van Rigor Mortis en de eerste Carcass in en koesteren die meuk!

You are rotting... maggots in your coffin...

Nooit zo heel veel gehad met dit album. Het klinkt soms wel lekker smerig, maar de zang verpest een hoop voor mij. Het klinkt meer een beetje als slappe thrash.

En die hoes is inderdaad erg slecht. Ik verwacht geen mooi schilderij of zo, maar ook geen plaatje wat getekend is door een peuter.

bennerd
De ideale plaat voor mensen die Reign in Blood net niet extreem genoeg vonden.

avatar van Edwynn
Welja, iets is hard en snel dus we leggen het weer naast de Reign In Blood lat.
De vergelijking en of verwijzing naar Reign In Blood slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Repulsion was een pionier op het gebied van grindcore. Eén van de eerste bands die het gebruik van de blastbeat introduceerde.

Officieel zijn de opnamen van dit album verschenen als The Stench Of Burning Death toen de band nog Genocide heette.

Onder de titel Horrified is het alsnog verschenen op LP.
Liefhebbers van zieke, rommelige grindcore zoals Napalm Death dat ook maakte, moeten maar eens gaan luisteren.

Gebruik dan Terrorizer als vergelijking in plaats van Napalm Death

Ik vergelijk ook niet met Slayer, ik zeg dat mensen die Reign in Blood niet extreem genoeg vonden beter naar deze plaat konden luisteren. Want dit is een hele hoop extremer, en Reign in Blood is een plaat die 'iedereen' kent, dus zullen er ineens wat meer mensen geneigd zijn naar deze plaat te gaan luisteren.

Ik kan bvb bij Black One van Sunn 0))) gaan plaatsen dat dat de ideale plaat is voor mensen die Disembowelment niet traag genoeg vinden. Die vergelijking slaat ook op niets, maar mensen snappen het punt wel meteen.

Point taken, Bennerd.

yorgos.dalman
Hoezo 'rommelige' grindcore? Horrified onderscheidt zich juist van het gros aan rommelige meuk doordat die plaat zo strak en 'gaaf' is. (Wat dat betreft gaat de vergelijking met Reign in blood zelfs meer op dan je denkt.)

avatar van Edwynn
Ik bedoel ook niet rommelig in de zin van speltechniek, maar meer in de zin van de undergroundfeel die de plaat uitstraalt.

avatar van cadaver69
godfathers of grind. wel een slechte kwaliteit maar dat hoort ook weer bij dit genre. retestrak.
zijn na 25 jaar weer bij elkaar.

avatar van Guinness1980
in tegenstelling tot de meeste hie rvind ik het geen lelijke cover. Vind zo'n cover juist wel bij metal passen.
Ook van de muziek die op deze LP staat kan ik genieten.
Zojuist voor de eerste keer beluisterd.

avatar van Edwynn
Inderdaad een toffe hoes. Lekker old school. Je weet bij aanblik alleen al wat je kan verwachten.

avatar van B.Robertson
Heb de CD uitgave van Relapse en die bevat het nodige bonusmateriaal:

Genocide - Violent Death Demo '85
Genocide - WFBE Demo '86
Genocide - Live 5/14/86
Repulsion - Excruciation EP / Demo
Repulsion - 1991 Final Demos

Ken de band van de Earache Grindcrusher LP uit '89 waar Repulsion opstaat met Radiation Sickness. Heb de LP van Repulsion in mijn thrash-tijd gehad en weer van de hand gedaan. Vond verder alleen het rustpuntje Black Breath goed. Jaren later Horrified op YouTube opgezocht en het beviel me wel.

avatar van Lau1986
Damn wat een lekker plaatje. De productie is dan wel wat brak, maar het knalt allemaal lekker door. De brakke productie geeft de plaat ook wel wat extra smerigheid. Ik geniet! En prachtig artwork.

avatar van Wolfmother
Wat een smerige knaller is dit joh, geinig om grind zo vroeg ontwikkeld zien worden.
Ik moet er wel echt voor gaan zitten, niet bepaald mijn favoriete subgenre.