Steve Jablonsky - Transformers: Dark of the Moon (2011)

3,71

Score
Label: Reprise

1. Dark Side of the Moon (3:49)
  2. Sentinel Prime (3:16)
  3. Lost Signal (4:08)
  4. In Time You'll See (3:16)
  5. Impress Me (3:00)
  6. We Were Gods Once (4:22)
  7. Battle (3:40)
  8. There Is No Plan (3:36)
  9. We All Work for the Decepticons (1:51)
  10. The Fight Will Be Your Own (4:41)
  11. Shockwave's Revenge (2:00)
  12. No Prisoners, Only Trophies (3:32)
  13. The World Needs You Now (1:59)
  14. It's Our Fight (6:32)
  15. I'm Just the Messenger (4:25)
  16. I Promise (1:58)
  17. Our Final Hope (3:42)
6 BERICHTEN 1 MENING
Zeer goede score. Wel minder dan de 1ste en de 2de. Muziek kwam ook weer goed over in de film. Ik vind dat het iets minder actie nummers inkomen. Alles nummers zijn heel goed. Ik zal hem nog eens paar keer moeten beluisteren om te zien wat mijn favoriete nummers worden. Sentinel Prime (3:16) vind ik toch wel al zeer goed.

avatar van stuntman_jasper
1,5
Jammer dat Sentinel Prime een vrij schaamteloze ripoff is van The Last Samurai, en een ander nummer van Mind Heist door Zack Hemsey. Voor de rest de standaard bombast die je van Steve Jablonsky mag verwachten. Ik ben inmiddels wel klaar met dit soort muziek. Zo'n beetje elke score die uit Remote Control komt klinkt inmiddels hetzelfde, en zelfs de muziek van Zimmer die hier wat mij betreft vaak boven stond begint een beetje eentonig te raken.

Sorry, maar 1*

avatar van stuntman_jasper
1,5
Ok, misschien extreem laag. Maar hoger dan 2* kom ik niet.

avatar van ThingMan
Toch vind ik deze beter dan de tweede. Maar lang niet goed als de eerste. Een aantal nummers die ik wel mooi vind.

Lekker geluid maar origineel.........................

avatar van tbouwh
Ook in het 3e Transformers-deel is sprake van een heerlijk bombastische score met op z´n tijd ook mooie, rustige stukken.
Het originele robotkoor uit deel 1 heeft plaatsgemaakt voor enkele zeer sterke actiestukken, en alhoewel deze score er nergens uitspringt qua originaliteit, bevat deze Jablonsky toch weer heel veel luisterplezier, omdat het ontzettend mooie muziek is mijns inziens.
Het slotstuk, met oa It´s our Fight en I´m just a Messenger, vind ik geweldig, en ook actienummers als Battle of rustigere nummers zoals The Fight will be our own komen erg goed uit de verf.
Kan ik tot mijn meer favoriete soundtracks rekenen.
Ik neig naar 4,5*, maar na een luisterbeurt houd ik het nog even bij 4*