Radical Face - The Bastards: Volume One (2011)

Pop / Folk
Label: Bearmachine

1. All Is Well (It's Only Blood) (2:45)
  2. All Is Well (Goodbye, Goodbye) (4:05)
  3. We're on Our Way (4:08)
Een kadootje van Radical Face om te vieren dat zijn album The Roots begin oktober uitkomt.

Download of The Bastards: Volume One - app.topspin.net

En nog een alleraardigste EP ook. Vooral het derde nummer is lekker. Niet echt vernieuwend t.o.v. zijn debuut, maar ach.... iets wat gratis is moet je waarderen toch?!

Er zullen in totaal 4 EP's uitkomen met daarop tracks die het nieuwe album niet gehaald hebben.
Allemaal zullen ze gratis te downloaden zijn.

Ben Cooper is aardig bezig geweest zullen we maar zeggen want ook The Family Tree zal uit 3 albums bestaan.

avatar van Metalhead99
Laat maar komen zal ik zeggen. Deze EP klinkt in ieder geval alweer fantastisch. Lekker rustgevend en sfeervol. Ik kijk uit naar het nieuwe album!

avatar van RensZ
Ik kijk nu al uit naar alle muziek die nog uitgaat komen van Ben Cooper. Dit klinkt in ieder geval weer meer dan geweldig. Schitterend.

Radical Face hoeft voor mij niet vernieuwend te zijn.

avatar van AOVV
Drie mooie nummertjes, een fijne aanvulling op deel 1 van 'The Family Tree'. Meer niet, maar soms moet het ook niet meer zijn..

avatar van AOVV
Op de website van Radical Face staat al een tijdje het bericht dat hij met deel 2 ('The Branches') aardig opschiet. Zal waarschijnlijk iets zijn voor volgend jaar. Dit is een goeie EP, met meer van hetzelfde eigenlijk. Drie mooie liedjes, maar ik merk toch dat ze niet het niveau halen van de meeste songs op 'The Family Tree: The Roots'. Daarom zijn het ook bastards, mag ik aannemen.

3 sterren

Ook dit is weer prachtige muziek van Radical Face. De eerste twee nummers op deze EP zijn 'piano driven'. Een hele mooie piano, prachtige melodie, mooi gezongen door Ben en voldoende vaart en wendingen. We're On Our Way is wat voller: met een beat, violen, weer de piano en ... de banjo: ook erg mooi. Dit haalde dan niet het album Family Tree The Roots, dat zegt genoeg over hoe goed dat album wel niet is. Aan de andere kant, het had er best bij gemogen. Maar zo op gratis EP is ook prima natuurlijk!

avatar van Metalhead99
Weer een kleine update van Radical Face: een clip voor "We're On Our Way", daarnaast is de Sinéad O'Connor cover van Nothing Compares 2 U die hij ook tijdens zijn tour speelde, gratis te downloaden en heeft hij wederom gezegd dat het werk aan het nieuwe album behoorlijk opschiet.

Leuk zijn die mailtjes van hem he

Nu nog die beloofde EP's!