Lemon - Magnetic (2003)

Label: EMI

1. All Excuses (4:05)
  2. Scream (3:50)
  3. Summer Ghosts (3:23)
  4. How You Proove Me Wrong (4:38)
  5. Stay with Me (4:31)
  10. Decaf (3:33)
  11. Choose Life (5:15)
avatar van Zachary Glass
2.5*, da's niet veel; maar ik ben met gaarnte streng voor deze groep

Omdat deze plaat voor quasi 70% gevuld is met uitgekauwde Britpop melodieën. Die andere 30 % van de nummers zit in het "leukere melancholische popliedje"-segment, tussen de Coldplays & Travissen: "All Excuses" en "Summer Ghosts" zijn twee puike composities waarvoor NME zomaar "Band of the Year" zou kunnen schreeuwen ... maar we zijn hier in de lage landen. Hier zijn stukken minder viswijven (= da's NME toch ) die pretenderen "de vinger aan de pols van de poptijd te hebben"

Rest Stay With Me wat volgens mij een 5* nummer is. Aangedreven door een Débussy-achtige pianoriedel bezingt Lemon het lied van een gevallen vrouw. Gevallen vrouwen ... dat kan natuurlijk geen slecht nummer opleveren

Maar de rest ... sja. Dat kan stukken beter

Lemon zingt toch de titeltrack van Kinderen van de Windt he? Ben de naam vergeten van het nummer, maar ze draaiden/draaien het zat op Studio Brussel.

avatar van CWTAB
ja het nummer Blind, van de "nieuwe" soundtrack voor die serie, de soundtrack bestaat uit bijna alle nummers van dit album en 2 nieuwe: Blind en nog eentje (I forgot)

avatar van SirNoodle
akkoord met zachary glass, een beetje teveel middelmatig gedoe. Algemene niveau is wel ok, maar een beetje teveel van hetzelfde. En er zijn al zoveel fantastische belgische groepjes.

Voor mij springt 'invincible' er wel uit als een echt goeie track.

klasseplaat in 2003 van deze landgenoten!
ik hou nu éénmaal van coldplay-achtige muziek en dan is luisteren naar Lemon van eigen bodem niet echt moeilijk vooral de bekendere nummertjes zijn superieur, met summer ghosts als absolute uitschieter!
sindsdien niks meer van gehoord, op "blind" na
een zoveelste ééndagsvlieg?

avatar van jeroen1904
Heb ze in 2005 nog aan het werk gezien op kneistival in heist aan zee. Ze speelden toen zelfs enkele nieuwe nummers. Zanger Hans Vermeersch heeft enkele weken geleden trouwens meegespeeld op het "tribute to Jeff Buckley concert" in Brugge. De band bestaat nog steeds, maar eind december 2006 overleed hun bassist Tom.(hartaanval, veel te jong gestorven).

Over dit plaatje, een verdiende 4 , want wat heb ik dit toch al veel gespeeld. Mooie pop- rocksongs met een melancholisch randje (ook wel vergelijkbaar met Arid). Hoogtepunten Summer Ghosts (will I see you), All excuses, Stay with me en vooral Scream.

Ik vind Lemon heerlijk! Ik leerde het kennen via Kinderen van Dewindt. De muziek hoort helemaal bij het programma. Ik kan me echt laten meedrijven op de muziek en ze raakt me echt, al begrijp ik wel dat er mensen zijn die het flauw vinden en saai...
Ik wil heel graag deze cd kopen maar er is nogal een groot probleem... hij is niet meer te krijgen, tenminste als ik die meneer in de fnac en zijn computer moet geloven.
Weet er toevallig iemand waar ik deze cd nog zou kunnen vinden??!!

avatar van jeroen1904
Probeer eens in den bilbo (vestigingen in Antwerpen, Brugge, Gent en Leuven).

avatar van Fred Zed
Heel dat kinderen van Dewindt gedoe is aan mij allemaal voorgegaan, wat ik wel weet is dat ik Stay With Me een gewelduuuuuuuuge song vindt en enkel en alleen daarom tot de aankoop van deze cd ben overgegaan.

bye

avatar van Devoo
Ga ik zometeen naartoe, ben benieuw hoe ze live zijn!