Airship - Stuck in This Ocean (2011)

Label: [PIAS]

1. Algebra (3:28)
  2. Invertebrate (6:22)
  3. Kids (3:00)
  4. Gold Watches (4:28)
  5. Spirit Party (3:41)
  6. The Trial of Mr. Riddle (4:10)
  7. Organ (4:14)
  8. Test (4:57)
  9. Vampires (5:03)
  10. This Is Hell (4:55)
  11. Stuck in This Ocean (5:06)
avatar van Pinsnider
"Kids" klonk heerlijk, laatst op Radio3. Toch maar eens de langspeler opgesnord en beluisterd en dan is het altijd jammer om te moeten constateren dat het nummer dat je eerder op de radio hebt gehoord veruit het beste is dat de plaat te bieden heeft (naar mijn smaak dan). Vind het allemaal een beetje vlakjes verder. Jammer. De hoop dan maar vestigen op een tweede langspeler over twee jaar (of misschien groeit deze nog).

avatar van handeman
De EP Algebra was ge-wel-dig. Ik heb een zwak voor deze gasten en geloof dan ook volledig ind
dit album,.

avatar van evil23
Na 2 veelbelovende teasers in de vorm van E.P's is er nu dan eindelijk Stuck In This Ocean het eerste full-length wapenfeit van de britse rockband Airship. Na het live optreden op London Calling vorig jaar (waar een aantal tracks van deze plaat al werden gespeeld) was dit eindresultaat wel te verwachten. SITO is dreigend, mysterieus, stekelig en bijzonder mooi. By the way zo'n sterke song als het machtige epos The Trial Of Mr. Riddle heeft deze indie/rockliefhebber dit jaar nog niet gehoord! Deze cd zit voorlopig nog wel een tijdje stuck in mijn cd speler!

avatar van WesleyX16
Ik ben gisteren naar hun concert geweest. Dus ik heb ook maar gelijk deze CD aangeschaft. Lekker fijn album.

Het valt onder categorie shoegazer. Maar het had ook zomaar in de jaren 80 gepast. En het lijkt ook niet op MBV... Daar hebben wij er al genoeg van.

avatar van handeman
alhoewel het concert tegenviel, te haastig te hard, te weinig focus. kortom slecht, is de cedee nogaltijd strak en goed.

avatar van Gringo_m
Dat einde ( de laatste ca 4 min) van "The Trial Of Mr. Riddle", mag dat???

Ik was/ben compleet weggeblazen....

avatar van starsailor
Dit is zo'n album wat mij bij het openingsnummer al meteen grijpt en mij vervolgens bij het slotnummer pas weer loslaat. CD staat dus ook op repeat in de auto.
Wat een heerlijk fris album!!!

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Weer zo'n lekker bandje uit England, leren kennen via de alt top 152.
Past weer precies in mijn straatje.

avatar van Elbow
RIP Airship

avatar van coldwarkids
Elbow schreef:
RIP Airship

Idd, was zo'n leuk bandje toen. Erg genoten van dit album. Destijds in Rotown Rotterdam gezien.