Active Child - You Are All I See (2011)

Pop / Electronic
Label: Vagrant

1. You Are All I See (4:06)
  2. Hanging On (5:26)

6. Ivy (3:07)
  7. Way Too Fast (5:16)
  8. Ancient Eye (3:39)
  9. Shield & Sword (3:40)
  10. Johnny Belinda (5:04)
  11. Call Me Tonight *
  12. Hanging On [White Sea Remix] *
avatar van Justinx
Dit wordt een veelbelovende plaat. Ik kwam voor het eerst in aanraking met de band via het Adult Swim Singles Program 2011. Daar was Hanging On te downloaden, werkelijk een prachtig lied dat electronic combineert met harpspel en meeslepende vocalen. Het belooft in ieder geval wat voor deze debuutplaat.

avatar van Poeha
Hanging On is alvast een schitterend nummer. Ben alvast erg benieuwd naar dit album.
Eens zien of die al op Spotify staat. Grote kans dat dit een must buy gaat worden.

avatar van Dikkop
Dit is wel wat wennen aan de zang.

avatar van likeahurricane
Live in Rotterdam

Hanging on

Mooi album maar op den duur begint het allemaal wat op elkaar te lijken en is het unieke karakter daar juist de reden van hoe gek dat ook klinkt.
Toch merk ik tegelijkertijd dat dit een uitdaging is want ergens voel ik dat met een beetje geluk dit album wel eens langzaam zou kunnen gaan stijgen in mijn waardering want het past goed in mijn straatje (ik hoor een mengeling tussen Wild Beasts en Irrepressibles en zelfs een vleugje Ultravox).

avatar van Tha)Sven
Toch maar even vermelden hoe meesterlijk de eerste vier nummers zijn. Echt fenomenaal. Helaas zakt het niveau daarna in, maar die nummers staan hier nog altijd regelmatig op.
De potentie is er absoluut en ik heb trouwens dat zijn volgende werk een echt hoogstandje gaat worden.

avatar van -SprayIt-
-SprayIt- (moderator)
Ligt toch erg in mijn straatje, inderdaad doen me de namen die Eric noemt me aan deze band denken. Leuke ontdekking.

jasperjoey
Het eerste nummer is echt van ongelofelijk grote klasse! Heerlijke opener.