Zucchero - Miserere (1992)

Italiƫ
Pop / Blues
Label: Polydor

1. Miserere (0:38)
  2. L'urlo (3:21)
  3. It's Alright (The Promise) (5:27)
  4. Brick (4:49)
  5. Miss Mary (4:26)
  6. Anna Solatia (3:44)
  7. Un'orgia Di Anime Perse (3:45)
  8. Pene (5:26)
  9. Come Back the Sun (4:37)
  10. Povero Cristo (3:49)
  11. Gone Fishing (3:36)
  12. Miserere (4:48)
Niet het allersterkste album van Zucchero, maar zeker niet slecht. Paar juweeltjes afgewisseld met een paar 'dertien in een dozijn' nummers. De juweeltjes brengen het niveau genoeg omhoog voor een 3,5 waardering.

De duidelijkste juweeltjes zijn 'Miserere', een duet met Pavarotti, It's Alright (La Promessa) en Pene. Vooral Pene toont de kracht van Zucchero's stem in combinatie met sterk gitaarwerk en een melodielijn waar je U tegen zegt.

Wederom is de engelse versie zwakker dan de italiaanse versie, logisch ook, aangezien de liedjes natuurlijk voor de italiaanse teksten geschreven zijn.