Blu - No York! (2011)

1. Doin’ Nothin' (2:41)

met U-God

2. Everything OK (2:58)

met Jack Davey

3. Never Be the Same (3:43)
  4. A Bove Crenshaw (4:04)

met Cashus King

5. SLNGBNGrs (2:59)
  6. Super Dooper U (3:08)
  7. Hours (3:58)
  8. Annie Hall (4:04)
  9. Ta G’s (3:21)

met Exile

10. Spring Winter Summer Fall (5:26)

met Jimetta Rose

11. Down to Earth (3:20)

met The Donel Smokes, Double O en Definite

12. My Sunshine (3:27)
  13. Jazmine (1:15)
  14. And the Jazzmen (2:28)
  15. Ronald Morgan (3:19)

met Edan

16. Keep Pushinn' (3:09)
  17. Doin' Something (6:03)
avatar van Rhythm & Poetry
1,0
Grootste kutplaat ever. En dan tel ik bepaalde albums die ik nog slechter vind dan deze niet eens mee. Kun je nagaan.

avatar van maxinator
Jeetje, dan moet het wel heel erg zijn

avatar van j.b.b.l
Vind het wel meevallen,moet er wel eerst aan wennen.

Mr_White
Ik vind het juist een heel erg sterk album, en misschien wel Blu's beste sinds Below The Heavens (niet dat hij tussendoor bijzonder veel noemenswaardigs heeft afgeleverd trouwens). Het niveau van BTH haalt het absoluut niet maar dit is ook een compleet andere stijl. Erg experimenteel met zeker in de eerste helft veel 'electronica' invloeden. Zoals alle experimenten werkt soms niet (voorbeelden zijn de intro en outro met die irritante kutbeat) maar wanneer het hier wel werkt is het ook echt geweldig. Het 'poppy' Everything OK, de briljante 16-bit stijl SLNGBNGrs, het magnifieke Hours, ik geniet met volle teugen en dat is slechts op de eerste helft terwijl de raps van Blu pas op de tweede helft écht tot hun recht komen.

1,5
Mss moet hij nog groeien maar ik vind het ook dik tegenvallen

avatar van Improvision
Jammer dat hij gewoon twee beats gebruikt van Samiyam's Return EP. En SLNGBNGrs kende ik al, was al eens verschenen op Dibiase's soundcloud, matige track. Ben hier helemaal niet weg van. Ik ga hem nog beluisteren voor ik een cijfer geef, misschien moet ik nog wat wennen aan Blu op deze beats.

avatar van Rene1979
1,5
Ik ga mee met Rob, wat loopt Blu hier nou weer te kutten! Een plaat waar ik enorm naar uit keek en dit is het resultaat. ik dacht bij Jesus ach zal een tussendoortje zijn met wat kutbeats en geklooi maar dit is minstens zo erg.. ooit was dit een shining light in Hip Hop maar nu is het niet eens een led lichtje meer maar gewoon weer je zoveelste kutrapper met 1 goed album..

avatar van Ynoskire
1,5
Ik had hier wel zin in n.a.v. below the heavens, die samenwerking met mainframe en dat my sunshine nummer. Voor mij dé teleurstelling van 2011.

Rene1979 schreef:

Ik vind hem nog steeds geen kutrapper hoor, op het laatste roots album was blu echt erg goed. Van jesus heb ik enkele tracks op jijbuis gechecked en die suckte idd, slechte beats, slecht geluid. Maar her favorite color vond ik wel ok. Noyork en jesus vind ik vooral slecht door het gebrek aan goeie beats eigenlijk ! Niet zozeer omdat blu een slechte rapper zou zijn

avatar van Rene1979
1,5
Daar heb je ook wel gelijk in.. Maar als goede rapper zoek je ook goede beats uit en wil je altijd een goed album uitbrengen zoals je eerste. Het wordt kutrapper moet dus ook in die context worden gezien.

avatar van UmindC
Is dit echt zo slecht? Vond Blu altijd wel een aangename rapper, snel maar eens opzetten dan.

Mr_White
Ik heb hier echt geen problemen met de producties (behalve de eerder genoemde intro en outro), zou ook niet weten wat er zo slecht aan zou moeten zijn.

Rene1979 schreef:

Waarheid, als is het altijd moeilijk een dergelijk debuut te evenaren laat staan te overtreffen. Deze komt echter niet eens in de buurt van below the heavens

avatar van -ZN-
My Sunshine is het enige lichtpuntje op deze plaat. Ik sluit me aan bij Ynoskire, keek heel erg uit naar dit album, helaas werd het ook voor mij de teleurstelling van 2011.

1,0
Las dat dit alleen op rock de bell's concerts werd verkocht. Weet iemand waar ik dit kan bestellen of dat dit uberhaupt nog ergens te koop gaat worden aangeboden?

avatar van Jazzmatic
1,5
Zelfs na het lezen van al jullie negatieve verhalen betrapte ik mezelf erop dat ik stiekem toch nog een beetje hoop had. Was i wrong.. sluit me volledig bij voorgaande reacties aan. Blu rapt hier niet eens zo verkeerd, vind m vooral goed op spring winter summer fall, maar die beats.. ik snap het gewoon echt niet. Ik ga snel het hitje seasons op repeat zetten en dit zo snel mogelijk weer vergeten. damn

-marco- schreef:

Het album zou officieel op Warner Brothers Records uitgebracht worden, maar ontevreden met hun passieve houding gooide Blu dus zelf zijn album als het ware op straat. Het is dan ook onduidelijk hoe het met een eventuele release staat, helemaal nu de meeste fans blijkbaar het album niks vinden. Wat ik trouwens nog steeds niet snap, dit album is heerlijk.

avatar van Silky & Smooth
Even dacht ik dat dit een variant was op het huidige populaire hip-hop/house genre (David Guetta, Pitbull etc.). Het eerste nummer is kut, maar Everything OK is wel... okee! En Never Be the Same is ook wel te doen. Jammergenoeg is het daarna weer slecht. Ik moet zeggen dat ik Jesus ook waardeloos vond en nu toch wel kan waarderen, dus ik kan mij oordeel veranderen. Echter zie ik dit album als een langere en slechtere versie van Jesus. Luisteren hiernaar was bijna ondraaglijk...

1,0
Heb hem te pakken en hoop hem binnenkort op de mat te vinden. Ondanks de slechte beoordeling hier, ben ik er wel benieuwd naar

Uber-slecht, jammer

tuktak
haha wtf, producties van flying lotus, samiyam, daedelus, exile, shafiq husayn en madlib. dan moet het wel slecht zijn jah...

avatar van Improvision
Een groot deel van die producties waren al (officieel) verschenen. Dit is eerder een soort mixtape dan een album. Bovendien past Blu er niet echt op.

tuktak
ja vet, past uitstekend! track 15 van madlib, onwijs funky zeg! bijna gemist door dat gemiddelde deze release...

avatar van WEED DEMON
Het eerste nummer is meteen al gruwelijk.

avatar van WeztSide
Het gemiddelde en de gal die gespuwd wordt hier vind ik ruim overdreven. Heerlijke beats bij vlagen en Blu vind ik over het algemeen helemaal niet zo saai klinken. De focus ligt echter wel bij de productie.

avatar van waxs
WEED DEMON schreef:
Het eerste nummer is meteen al gruwelijk.

Ik neem aan dat dit positief is bedoeld? Veruit het tofste nummer op deze plaat. Vind het stemgemiddelde en de kritiek vrij overdreven. Ik vind het wel een lekkere plaat.

avatar van Silky & Smooth
Vier jaar later klinkt dit opeens een stuk beter. Productioneel is het leuk en interessant. De nadruk ligt veel minder op Blu, maar hij past prima op de producties. Ook de (niet genoemde) gastartiesten dragen bij aan de sfeer.