Clarence "Gatemouth" Brown - One More Mile (1982)

1 stem

Blues
Label: Rounder

1. Information Blues Milton (3:20)
  2. Song for Reneé (Gate's Tune) Brown (5:25)
  3. Stranded Malone (3:54)
  4. Sunrise Cajun Style Garrick (3:52)
  5. Big Yard Brown (3:00)
  6. Ain't That Dandy Brown (3:21)
  7. One More Mile Brown (4:14)
  8. I Wonder Gant, Leveen (4:41)
  9. Flippin' Out Brown (3:04)
  10. Near Baku Brown (4:11)
avatar van Ronald5150
"One More Mile" is een degelijk bluesalbum, zoals Clarence "Gatemouth" Brown ze eigenlijk altijd aflevert. Ik ben niet echt een grote fan van zijn bluesgeluid, omdat ik die door het veelvuldige en opwekkend gebruik van blazers altijd een beetje big band-achtig vind aan doen. Hierdoor mis ik vaak de essentie en emotie in de blues die ik bij andere bluesartiesten wel hoor. Op "One More Mile" voegt Brown daar soms ook nog wat cajuninvloeden aan toe. Het klinkt allemaal best lekker, maar ik word er niet echt door geraakt. Het luistert lekker weg, zit gewoon goed in elkaar, maar memorabel is "One More Mile" nergens.