Guy Clark - Songs and Stories (2011)

Country / Folk
Label: Dualtone

1. Introduction (1:08)
  2. L.A. Freeway (7:18)
  3. Story: Sometimes They Come Easy (0:21)
  4. Maybe I Can Paint Over That (5:56)
  5. Story: Townes’ Road Keets (1:27)
  6. If I Needed You (3:24)
  7. The Cape (4:10)
  8. Homegrown Tomatoes (5:00)
  9. Shawn and Verlon (0:43)
  10. Story: The Legend of Sis Draper (0:21)
  11. Sis Draper (4:30)
  12. Magnolia Wind (4:33)
  13. Story: I’m from Greasy Bend (3:53)
  14. Darwettia’s Mandolin (2:54)
  15. Story: Hang in There (0:14)
  16. Joe Walker’s Mare (3:40)
  17. A Nod to Rodney Crowell (0:14)
  18. Stuff That Works (4:01)
  19. Out in the Parkin’ Lot (4:48)
  20. Intro: The Randall Knife (0:12)
  21. The Randall Knife (4:32)
  22. Curtain Call for the Cast (0:22)
  23. Dublin Blues (5:04)
avatar van Bartjeking
Geen verassing na zijn meest recente plaat 'Somedays the Song Writes You '; maar Guy Clark is het nog niet verleerd. Misschien wel de koning van dit genre (ik noem het altijd verhalende alt. country) en een groot inspirator voor gasten als Steve Earle. Een perfecte begeleidingsband, tijdloze songs en een Guy Clark waar nog maar weinig sleet op zit; 4*! De korte verhaaltjes zijn ook erg leuk om te horen.

Guy staat er om bekend vaak liedjes van zijn ouwe kameraad Townes van Zandt (ook een koning eigenlijk) te spelen, zo ook hier. "Townes Could not be here this evening" zegt ie nog; d'n droogkloot dattie is . Maar dan wordt het serieus en blijkt na 3:24 dat ik zelden een mooiere versie van 'If I Needed You" heb gehoord.