L'Altra - Music of a Sinking Occasion (2000)

Avant-Garde
Label: Aesthetics

1. Music of a Sinking Occasion (3:41)
  2. Little Chair (5:46)
  3. Room Becomes Thick (4:50)
  4. Slow as Cake (2:14)
  5. Motor Me (4:51)
  6. Lips Move on Top of Quiet (5:44)
  7. Handwashing for Good Health (2:07)
  8. Say Wrong (5:31)
  9. Movement (4:19)
  10. Music of a Sinking Occasion.Final (2:39)
  11. Tragically Older * (4:46)
  12. Hello Vitamin * (7:38)
avatar van reptile71
Lekker relaxt plaatje... De mannenstem doet me nogal denken aan Eels. Muziek heeft weg van Low: mooie combinatie dus. Denk dan ook wel dat zowel Low-liefhebbers als Eels-liefhebbers dit kunnen waarderen, maar met name de eerste groep, omdat het ook zo rustig en down-tempo klinkt.

avatar van Chameleon Day
Dit album ken ik (nog) niet van ze, maar wat je opmerkt geldt ook voor de opvolger 'In the Afternoon' (2002) en die ken ik dus wel. Prima muziek, maar mss iets te rustig voor sommigen.

avatar van reptile71
Op het juiste moment van de dag. Ik kan het in elk geval prima waarderen.

avatar van VanDeGriend
Inderdaad een beetje in de richting van Low en toch ook wel het onvolprezen Mazzy Star. Eels hoor ik er, gelukkig, een stuk minder in. Traag en sfeervol

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
1/2 punt verhoogt, toch wel lekker op de zaterdagmiddag. Hoor E wel terug, maar Mazzy Star niet.
Chil muziek in ieder geval.