Movietone - Day and Night (1997)

3,72

Label: Drag City

1. Sun Drawing (3:58)
  2. Blank Like Snow (2:40)
  3. Useless Landscape (5:02)
  4. Summer (7:14)
  5. Night Fo the Acacias (5:46)
  6. Noche Marina (4:47)
  7. The Crystallisation of Salt at Night (9:46)
3 BERICHTEN 2 MENINGEN
avatar van Paalhaas
geplaatst: 18 december 2007, 22:40 uur [permalink]
Wat een fraai, sfeervol en wonderlijk ingetogen postrockplaatje is dit toch. Kate Wright's stem past erg goed bij dit geluid, en de toevoeging van piano, strijkers en klarinet aan het gebruikelijke instrumentarium is erg welkom. Halfje d'rbij, want ik luister hier toch wel erg graag naar.

geplaatst: 10 augustus 2011, 08:46 uur [permalink]
Veel te weinig berichten voor dit prachtige staaltje engelse postrock meets electronica meets Portishead. Ooit een x gezien, meen bij een Reboundfestival, in die tijd heel veel van dit soort bandjes, bv ook Bowery Electric (is wel iets meer electronics) en een zooi singles op labels als Wurlitzer Jukebox. Mooie (lofi) tijd.

avatar van Dwejkk_
geplaatst: 30 januari 2016, 02:20 uur [permalink]
Perfecte avondplaat. Luister 'm nu een maand bijna elke avond en geniet echt van elke noot. De rust, de subtiele elektronica, het heldere gitaarspel en de zang die af en toe aan een ontspannen Nico doet denken. Soms weet je het al meteen na de eerste paar seconden, dit is er eentje waar ik nog m'n hele leven van ga genieten. Zeldzaam.

*****