Wouter Hamel - Lohengrin (2011)

Jazz / Pop

9. Lohengrin
  10. Zhavaronki
  11. Little Boy Lost
  12. Toronto
Internationale klasse deze nieuwe plaat van Hamel!

4 Sterren

Wouter Hamel doet wederom waar ie goed in is: luchtige popsongs met een lichte portie jazz.
Fijne 'niets aan de hand muziek' en uiterst geschikt voor wie alsnog een beetje zomer in huis wil halen.

Onbegrepen in eigen land en Azië loopt met hem weg. Jammer dat dit talent niet wat meer aandacht krijgt in Nederland. Hamel levert wederom een goede plaat af!
Goede popsongs met een vleug Jazz en spannende composities. Wat mij betreft zijn beste plaat tot nu toe

avatar van Them
Normaal ook niet iemand waar ik bij voorbaat al vrolijk om kan worden, maar na dit album geluisterd te hebben stel ik mezelf vragen...

Waarom is dit inderdaad niet groot in Nederland?
Niks origineels, maar wel heerlijk zomers, heel vrolijk en vooral goed

dribbeltje
WOW!! Wat is dit een vet lekker, gaaf, cool album!!
Wouter? Lees je dit.. je bent gaaf!

avatar van FunkStar
Ik moest erg wennen aan dit nieuwe album van Wouter Hamel. De eerste single Demise heb ik van begin af aan al goed gevonden en was erg nieuwsgierig naar de rest. Deze CD is het meest divers door allerlei verschillende stijlen muziek die Wouter aanpakt.

Niet alles is evengoed maar een paar favorieten zijn het vrolijke Touch The Stars, de mooie ballad Finally Getting Closer en het heerlijke Kings and Queens wat me erg doet denken aan het werk van Andrew Gold en Hall & Oates.

De albums van Wouter Hamel zijn heerlijk om te luisteren en deze is daar geen uitzondering in.
Ook goede teksten met soms originele passages of misterieuze ondertoon.

Maar live is Wouter ook geweldig.
Ik heb hem tweemaal live gezien en wanneer hij weer in de buurt een concert gaat geven ben ik er weer bij.

avatar van Djarune
Misschien onterecht dat Wouter Hamel maar niet groot wordt in Nederland, terwijl een slecht zingende Caro Emerald dat wel wordt. Het komt denk ik door de heer Jamie Cullum. Als hij er niet geweest was dan zou Wouter wereldfaam hebben gehad. Zijn stem is geweldig (deze week live gehoord) en zijn nummers zijn prima.