Caesars - Paper Tigers (2005)

Zweden
Label: Virgin

1. Spirit (4:50)
  2. It's Not the Fall That Hurts (2:56)
  3. Out There (2:54)
  4. Jerk It Out (2:49)
  5. May the Rain (3:13)
  6. My Heart Is Breaking Down (2:32)
  7. Paper Tigers (4:06)
  8. Your Time Is Near (4:43)
  9. Throwaway (2:52)
  10. Winter Song (3:10)
  11. We Got to Leave (3:24)
  12. Soulchaser (4:12)
  13. Good and Gone (3:02)
leuk nieuw album van een van mijn favoriete bandjes.
staat barstens vol ideale popliedjes.

Op hun vorige plaat uit 2002 stond Jerk it Out ook al. Mooie uitmelkerij van een hitje...

avatar van titan
titan (crew)
De vorige twee albums van Caesars Palace (ik blijf ze lekker eigenwijs zo noemen) haalden mijn jaarlijst; Cherry kicks op 8 in 2001 en Love for the streets op 8 in 2002. De verwachtingen voor dit album waren bij mij derhalve hoog gespannen en misschien ook wel daardoor valt ie een beetje tegen.

Paper tigers bevat weliswaar heerlijke muziek die meteen in je hoofd blijft hangen en met name de eerste 2 nummers brengen mij in een euforische staat, maar daarna slaat de middelmaat helaas iets te vaak toe en lijken de scherpe randjes er een beetje van af. Een overbodige nieuwe versie van Jerk it out doet vermoeden dat de band een commercieel slaatje uit dit nummer lijkt te willen slaan. Toch bevat de plaat genoeg pareltjes en weet menig band dit niveau nooit te halen. 3,5*.

avatar van titan
titan (crew)
Ik doe er toch maar een halve ster bij. De onweerstaanbare bubblegumgaragepunkpop van Caesars Palace bevat gewoon teveel interessante laagjes prikkeldraad in de vorm van ronkende en gierende gitaren en pompende farfisaorgeltjes.

avatar van wietstock
voor 3€ uit de 2de hands platenbak gehaald, en ben ik even blij dat ik de kans genomen heb ik kende natuurlijk de hitsingle jerk it out al ff, en hoopte dat de cd er vol van stond, maar zoals altijd tegenwoordig was de single niet representatief voor het hele album! Maar voor 1 keer viel dat niet tegen, het album staat toch nog vol met lekkere catchy poprock songs! en elke keer ik hem luister worden de liedjes nog beter, dus deze gaat hier nog ff gedraaid worden zeker de aankoop waard! 4*
mvg

Jerk it Out is zo'n goed nummer, met die vage gitaar erdoorheen. Nooit echt doorgebroken deze band, ik kan het haast niet voorstellen met zulke nummers.

dit album is zeker de moeite waard, ik heb deze nu twee keer beluisterd.

De openingstrack, spirit, is echt prachtig, evenals de nummer 2 en 3. Daarna vindt ik het niveau inderdaad wat zakken, maar niet tot het einde. Vanaf winter song, wordt het weer leuker.

Over het geheel dus zo'n 3.5 sterren denk ik

Twee jaar later, ik pak deze Caesars, vorig jaar meegenomen uit Stockholm, weer eens uit de kast. En wat blijkt? Deze plaat heeft nog helemaal niets aan kracht of charme verloren! Heerlijke poppareltjes! Het doet eigenlijk ook wel een beetje aan The Beatles denken allemaal. Dat had ik twee jaar geleden niet geweten. Favoriete nummer zijn, ondanks de bekende toppers Spirit, It's Not The Fall en Paper Tigers, toch wat minder voor de hand liggende tracks.

Zo vind ik Out There en My Heart is Breaking Down echt geweldig! Zo melodieus. Lekker drumwerk ook (gedurende de hele plaat overigens). Daarnaast is ook Soulchaser een favoriet. Lekker energiek ding.

Ik doe spontaan en geef Paper Tigers alsnog 4*

avatar van Smeerklaas
Caesars beste werk. Een album dat zo goed is als deze kom ik maar weinig tegen, ieder nummer is fantastisch. Heerlijke nummertjes, je moet hier gewoon 's naar luisteren en dan kijken of je een nummer kunt vinden die je niet leuk vind. Dit is voor mij een van de beste albums ooit gemaakt.