Lady Antebellum - Own the Night (2011)

Country
Label: Capitol Nashville

1. We Owned the Night (3:17)
  2. Just a Kiss (3:38)
  3. Dancin' Away with My Heart (3:53)
  4. Friday Night (2:57)
  5. When You Were Mine (4:53)
  6. Cold as Stone (4:47)
  7. Singing Me Home (3:52)
  8. Wanted You More (4:02)
  9. As You Turn Away (3:55)
  10. Love I've Found in You (3:53)
  11. Somewhere Love Remains (4:51)
  12. Heart of the World (3:43)
  13. Need You Now [Acoustic] * (3:56)
avatar van snarf349
Is al uit in de VS. Degelijke country-pop waar mijn vrouw graag naar luistert, dus ik krijg ook wel eens wat mee. Kan erger.

avatar van kowalski
Ik mag hier ook graag naar luisteren. Inderdaad, degelijke country-pop, richting Sugarland, Eastmountainsouth, Little Big Town en Dixie Chicks. Mooie samenzang en muzikanten die hun instrument daadwerkelijk beheersen. Emotievol musiceren en knallend rocken, het zit er allemaal in.

dileo
Bij de eerste klanken moest ik effe aan Fleetwood Mac (zonder Peter Green ;-D )denken...
Es luisteren naar de rest.

avatar van Madjack71
Bij het beluisteren van dit Own the Night...kan het idd. een stuk erger....maar zekers ook stukken beter. Dit is nogal glad en soft, daar kan die misplaatste ripoff intro van Smoke on the Water bij Friday Night niets aan veranderen. Lady Antebellum is leuk voor een nummer of 2, maar dan heb ik het ook wel weer gehad met het concept. De hoes vind ik dan (los van de desbetreffende personen) wel mooi vorm gegeven.

Lady Antebellum gaat met dit album door in hetzelfde straatje en ik kan hier geen genoeg van krijgen! Muziek met ingrediënten als oprechtheid, prachtige samenzang, nostalgie en lekker rockende countrymuziek. Een popgroep die tegenwoordig deze eigenschappen bezit is gewoon geweldig!

We Owned the Night
Goede opener voor het album. Met de woorden ,,She had a way about her that made you feel alive. And for a moment we made the world stand still." wordt je in de juiste stemming gebracht.
= 4*

Just a Kiss
Prachtige coupletten waarbij je de chemie tussen de twee frontzangers bijna lijkt te voelen.
= 4,5*

Dancin' Away With My Heart
Mooi nostalgisch nummer waar veel mensen zich in zullen herkennen. Mooie overgang van brug naar refrein.

Friday Night
Deze spreekt mij tekstueel niet aan. Ook het muzikale aspect van het nummer vind ik erg tegenvallen.
= 2*

When You Were Mine
Pijnlijk gevoelige tekst, prachtige samenzang.
= 3,5*

Cold As Stone
Hoog countrygehalte, wat ik zelf erg mooi vind. Mooie coupletten waarin de zangers zich blootgeven. ,,Wish I didn't have this heart, then I wouldn't know the sting of the rain".
Prachtige outro.

Singing Me Home
Na voorgaande nummers ben je wel weer toe aan iets vrolijkers. Dus deze komt mooi op tijd. Leuk up-tempo lied, goed voor onderweg naar huis na een lange dag werken.
= 3,5*

Wanted You More
Mooie coupletten worden verpest door het zeurderige refrein. Helaas.
= 2,5*

As You Turn Away
Aanstekelijk gebruik van piano. Prachtige tekst. Een van de hoogtepunten van het album die ik kan blijven herhalen.

Love I've Found In You
Leuk up-tempo nummer met een mooie tekst waar je samen met je geliefde op kan dansen of gewoon heel hard meezingen.

Somewhere Love Remains
Er zit een duidelijk terugkerend thema in dit album; een liefde verliezen en deze weer terugwinnen. Komt ook in dit nummer naar voren. De romantische samenzang maakt dit een prachtige afsluiter voor het thema.
= 4*

Heart Of The World
Het lijkt 5 jaar later. De rust is teruggekeerd tussen twee mensen en het is duidelijk dat het goed gaat komen tussen hen. ,,We're meant to be, baby hold on to me, i'll never not be your girl, cause love is the heart of the world." Prachtige ballad.

avatar van Twinpeaks
Opvolger die uit hetzelfde vaatje tapt als zijn voorganger . Prima muziek om bij te werken. Soms kijk ik op als ze het tempo wat opschroeven , maar over het algemeen kabbelt het lekker voort . Kan een hoop werk verzetten zonder dat ik afgeleid wordt. Das ook wat waard .3 sterren