A$AP Rocky - Deep Purple (2011)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Been Around the World (4:03)
  2. New York Bittersweet Symphony (2:47)
  3. Purple Swag (1:59)
  4. Get High (2:40)

met A$AP Ferg

5. Uptown (4:10)

met A$AP Nast, A$AP Twelvyy en A$AP Ty Beats

6. Grown Up (3:11)

met Seth Narley

7. Been Around the World (Chopped and Screwed) (4:05)
avatar van Harco
Keiharde Houston-achtige productie van Clams Casino op Been Around the World. Rocky is geen fantastisch rapper en tekstschrijver, maar alles draait hier dan ook om de vibe. En die is heerlijk laidback. Mishka beschreef hem als "a less romantic Frank Ocean at times" waar ik enigszins in kan komen, al is rap toch Rocky's hoofdmoot.

Ergens deze maand moet zijn volgende project Live Love A$AP uitkomen. Harlem en de hiphopwereld hebben met er met ASAP (Always Strive and Prosper) in ieder geval weer een interessante movement bij.

avatar van Stapler
Purple Swag .
Clams Casino kan wel leuk produceren .

avatar van Rhythm & Poetry
Het is niet moeilijk om heerlijk te gaan op deze EP.

avatar van maxinator
Dit gaat moeilijk lekker.

avatar van maxinator
Eigenlijk is het wel vreemd dat in de hiphop, voor zover ik weet, nooit iemand eerder die uitgekauwde Bittersweet Symphony sample heeft gebruikt

avatar van Harco
Hij gebruikt gewoon de complete instrumentatie op die track, toch? Net zoals Frank Ocean deed met Hotel California op Nostalgia, Ultra.

avatar van maxinator
De complete instrumentatie van The Verve ja, maar dat is ook een sample.

avatar van Harco
Dat dat ook een sample was, wist ik niet. Maar goed, dat heeft er nu eigenlijk ook niet zoveel mee te maken. Zaak blijft dat dit gewoon de complete instrumentatie van The Verve is. Jij noemde het een sample, vandaar de verwarring.

Deze samplet die melodie trouwens ook (vanaf ~1:30).

avatar van maxinator
Ja, ik ken het als een sample, maar het maakt verder niks uit

avatar van toris
Lekkere tape dit. Het is vooral de sfeer die me aanspreekt hier, en die is heerlijk. Ik verbaas me over mezelf dat ik ASAP zo goed kan waarderen, terwijl hij qua flow en stem klinkt als de Amerikaanse Kempi. Hoe dan ook, hele fijne tracks op dit album. Eigenlijk zijn alle 6 de nummers voor mij van hetzelfde hoge niveau.

avatar van carero
Ik ga het een kans geven

avatar van Elohim
maxinator schreef:
Vreemd? Misschien simpelweg omdat het nergens naar klinkt op een hiphop track of juist omdat het al als onorigineel zou worden gezien voordat iemand het ook maar één keer gebruikt.
Ik vind het blijk van een gebrek aan 'digging', luiheid of gemakzucht.

Het duurt nog geen half uur, maar ik kom er niet doorheen...

Voordat iemand anders het zegt, of wil zeggen: Haters gonna hate.

avatar van Harco
Ik had je van tevoren ook wel kunnen vertellen dat dit niets voor jou is. Sowieso had je dat zelf ook kunnen nagaan toen je de cover zag van Live. Love. A$AP.

avatar van Rhythm & Poetry
Dit is alleen voor mensen met swag. Mensen die met hun winterjas aan gaan slapen onder een dekbed omdat ze geen fuck geven. Mensen die appelmoes bij de pizza eten, omdat ze van appelmoes houden. ASAP is een baas.

Elohim schreef:
Ik vind het blijk van een gebrek aan 'digging', luiheid of gemakzucht.

Het duurt nog geen half uur, maar ik kom er niet doorheen...

Voordat iemand anders het zegt, of wil zeggen: Haters gonna hate.

Ik vind het wel ergens naar klinken op een hiphoptrack, daarom vind ik het juist vreemd

avatar van He$$el_01
maxinator schreef:

Wale heeft hem ook al een keer gebruikt.

avatar van Elohim
Harco schreef:
Had je inderdaad kunnen doen, ik had het daarentegen ook zelf kunnen ondervinden. Vond die cover eigenlijk best wel leuk, kon ik niet superveel van afleiden.

@maxinator, smaken verschillen. Het heeft natuurlijk wel een hiphop tempo. Ik zal niet liegen, heb het zelf ook geprobeerd, maar vond het niet goed genoeg.

avatar van Kos
Kos
Hm, die videos klinken vrij ruk eigenlijk.

avatar van bennerd
Ik zou dan eerder achter zijn andere tape gaan, Kos (Live. Love. A$AP). Deze EP vind ik goed, maar ook niet veel meer dan dat.

avatar van carero
Deze ook maar eens checken, ken eigenlijk alleen Purple Swag

avatar van FelipeGutiérrez
Waarom staat deze EP eigenlijk op MuMe? Dit is een compilatie-EP gemaakt door een Franse Rocky fan, als ik het goed heb.

avatar van Stapler
Boeien.. Deze staat er toch ook op: Hef - Lek (2008)