Hank III - Attention Deficit Domination (2011)

Metal / Rock
Uitgebracht in eigen beheer

1. In the Camouflage (3:41)
  2. I Feel Sacrificed (7:25)
  3. Bend (3:14)
  4. Make a Fall (5:26)
  5. Livin Beyond Doom (8:45)
  6. Demon's Mark (3:43)
  7. Aman (5:43)
  8. Get Str8 (4:24)
  9. Goats "N" Heathans (7:55)
avatar van stefan-mendez
1,0
Ik heb Hank III met zijn Straight To Hell album leren kennen. Als groot country fan was ik meteen verkocht. Ik kwam er alleen al vrij snel achter dat onze Hank III niet alleen country muziek maakt. Er zijn in feite 2 zeer verschillende Hanks. De ene is de country Hank en dan is er ook nog de metal Hank.
Dit album is duidelijk een product van metal Hank. Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen metal. Alleen vind ik de metal van Hank III niet zo'n heel geslaagd experiment. Vaak wat schel en experimenteel.
Het zou wat makkelijker zijn als hij zijn metal cd's zou uitbrengen onder de naam 'Assjack'. Een van zijn andere bands.

avatar van Dexter
Assjack is zijn hardcore band. Dit is een doom-rock/metal plaat.
Ik hoor zelf ook het liefst de country Hank; deze plaat onstijgt de middelmaat niet. Niet extreem slecht, maar gewoon niet goed genoeg.

Om op zijn bandnamen terug te komen, Assjack zit nog vast aan platenmatenschappij Curb; dat is dezelfde waar Hank solo ook aan vast zat. Nadat hij zijn verplichtingen met Curb vorig jaar had volbracht, bracht hij al het materiaal uit wat Curb niet wou uitgeven. Met deze en die cattlecore plaat kan ik dat wel begrijpen, maar Gutter Town/Ghost to a Ghost was een prima album.
Zolang hij met Assjack vast zit aan Curb, komt er wat hem betreft geen nieuw materiaal.

avatar van frolunda
Laat ik het voorzichtig omschrijven,DOOM Metal is niet Hank III's sterkste punt.