Gilbert O'Sullivan - The Best Of (1997)

Ierland
Label: Rhino

1. Nothing Rhymed (3:26)
  2. Underneath the Blanket Go (3:07)
  3. Too Much Attention (2:33)
  4. Matrimony (3:18)
  5. No Matter How I Try (3:04)
  6. Alone Again (Naturally) (3:41)
  7. Wakka (2:49)
  8. Clair (3:03)
  9. Out of the Question (2:59)
  10. Who Was It (2:30)
  11. Get Down (2:43)
  12. At the Very Mention of Your Name (4:53)
  13. Ooh Baby (3:17)
  14. Why, Oh Why, Oh Why (3:52)
  15. Happiness Is Me and You (3:10)
  16. A Woman's Place (3:17)
  17. I Don't Love You But I Think I Like You (3:14)
  18. You Got Me Going (2:43)
  19. What's in a Kiss [Original Version] (2:34)
avatar van steven
wow 1 stem! die ga ik effe verhogen voor het intens treurige `alone again` en het prachtige `clair`

avatar van musicfriek
Nothing Rhymed vind ik nou typisch zo'n nummer wat totaal niet kapot kan. Wat een klassieker. Andere favorieten zijn Get Down en Matrimony.

''Nothing Rhymed '' is onderdaad een geweldig mooi nummer . Ik vind het echt gezellige muziek met een leuke sfeer.

EVANSHEWSON
Singer-songwriter uit de seventies die met prachtige liedjes en een apart stemgeluid en in het begin een speciale outfit doorbrak.
Hij kleedde zich namelijk in een soort thirties-look, met pofbroek en bretellen en afzichtig geknipt haar.
Die look liet hij alras varen. Maar hij wist ons wel te verblijden met prachtige liedjes; Nothing Rhymed, Matrimony (favoriet van mijn vader zaliger), Clair, Alone Again Naturally, het prachtige Get Down, Underneath the Blanket Go...Okay, hier staat af en toe een minder liedje op, maar de hits maken veel goed.
Dit is puur jeugdsentiment voor mij. Maar het zijn wel liedjes die ik na drie decennia graag terughoor ! 4 sterren ****

avatar van FunkStar
Nothing Rhymed, Wat een klassieker! Ook het ontroerende 'Claire' is mooi! En natuurlijk een paar favorieten 'Get Down', 'Matrimony' en 'No Matter How I Try'.

avatar van LucM
Singer-songwriter van Ierse afkomst die zeer succesvol was in de eerste helft van de jaren '70. Zeer opvallende verschijning vanwege zijn jaren '30-outfit : pet, pofbroek en bretellen. Tja, vooral in die tijd moest je opvallen.
Maar zijn hits uit die periode staan nu nog als een huis : "Nothing Rhymed", "Matrimony", "Alone Again (Naturally)", "Clair" en "Get Down".
Jammer dat zijn reguliere albums uit die periode niet te krijgen zijn.