Spank Rock - Everything Is Boring and Everyone Is a F---ing Liar (2011)

Hip-Hop / Electronic

3. Car Song

met Santigold

4. Birfday
  5. The Dance
  6. Famous (A.K.A. #1 Hit)
  7. Turn Off
  8. Hennessy Youngman (Skit)
  9. Race Riot
  14. Energy
avatar van Slowgaze
Anticipatie, anticipatie.

avatar van Chungking
Goeie titel, maar eerder gemiddelde plaat: niet super, niet slecht, met hier een daar een paar uitschieters maar ook wat mindere tracks.

De opener vind ik wel geweldig!

avatar van Slowgaze
Het had zo mooi kunnen zijn, op basis van de prachtsingle 'Energy', waarin een soort kruising tussen Amon Tobin en TV on the Radio te horen is. Het openingsschot 'Ta Da' is wat ruwer en levendiger dan op het nog mooier getitelde YoYoYoYoYo, wat ook prijzingswaardig is. 'Nasty' is al wat minder. Ook 'Car Song', met een geweldig refrein van Santigold, is erg sterk.

En daarna kakt de boel nogal in. Het is zeker niet slecht, maar het blijft toch echt achter op YoYoYoYoYo. De biets zitten minder sterk in elkaar, de teksten zijn een pak minder en het mist de intense opwinding die de vorige bij vlagen wel liet zien. Zo gaat het allemaal vrij aardig, maar niet bijzonder, door, totaan afsluiter en absolute hoogtepunt 'Energy': het moment waarop de drums binnenvallen, die funkfalset, toch nog een stukje rappen aan het einde; het is wat mij betreft één van de beste nummers van 2011. Alleen jammer dat de rest er zo bij verbleekt.

Race Riot