Michael Kiwanuka - I'm Getting Ready (2011)

Soul / Folk
Label: Communion

1. I'm Getting Ready (2:25)
  2. I Need You by My Side (2:35)
  3. Any Day Will Do Fine (3:40)
avatar van kemm
De nummers zijn een heel pak ingetogener dan op z'n eerste EP, en worden dan ook subtieler uitgewerkt. Muzikaal nog steeds bijzonder rijk, maar minder bombastisch. Mooi om te zien dat hij met beide oplossingen weet weg te komen. Zonder twijfel de mooiste ontdekking van het afgelopen jaar! Het is uitkijken naar 27 februari 2012, dan verschijnt z'n eerste echte album Home Again!

Idd wat ingetogener dan Tell Me A Tale, maar ook mooi. Ben erg benieuwd naar zn debuutalbum!

Fijne laidback stem, mooie muzikale inkleuring en verder niet echt iets nieuws onder de zon. Maar is dat nodig? Nee. Kiwanuka doet oude tijden herleven en zorgt dan ook voor een tijdloze sfeer want dat is deze muziek: tijdloos en dan maakt het niet uit welk jaar het is.
Uiteraard zijn er nog genoeg oude meesters waar je ook naar zou kunnen luisteren maar ik vind het wel wat hebben als sympathieke artiesten als deze zich staande weten te houden in het hedendaagse muzikale landschap. En op het podium vond ik het absoluut een bescheiden, syympathieke kerel die volgens mij leeft voor muziek. Mooi toch.