Joss Stone - The Best of 2003-2009 (2011)

Soul
Label: EMI

1. Fell in Love with a Boy (3:39)
  2. Super Duper Love (4:20)
  3. You Had Me (4:00)
  4. Right to Be Wrong (4:41)
  5. Don't Cha Wanna Ride (3:33)
  6. Spoiled (4:03)
  7. Tell Me 'Bout It (2:50)
  8. Baby Baby Baby (4:36)
  9. Tell Me What We're Gonna Do Now (4:24)

met Common

10. Bruised but Not Broken (4:17)
  11. L-O-V-E (2:49)
  12. Free Me (3:53)
  13. Stalemate (4:17)

met Jamie Hartman

avatar van thelion
[ironie modus aan] Ach wat leuk een Joss Stone verzamelaar........ [ironie modus uit]

Goed ze is weg bij EMI en dat heeft heel wat voeten in de aarde gehad, en op deze manier denken ze nog snel even wat geld te verdienen aan Joss Stone.

Als je nog niets van mevrouw stone hebt of kent is dit een aardige introductie, maar als je al meerdere albums van haar hebt lijkt mij dit overbodig, als ze er nu eens wat niet eerder uitgebracht materiaal of alt. versies op hadden gezet was dit nog de moeite van het aanschaffen waard geweest.

The Soul Sessions is wat mij betreft nog steeds haar beste al is haar laatste (LP1) ook erg goed maar wel heel iets anders dan we van haar gewend zijn.

avatar van Angelo
Heel leuk ja, zo'n Joss Stone verzamelaar. Wellicht overbodig voor iedereen die, zoals ik, alle reguliere studio-albums al heeft, maar wel een prima representatieve verzamelaar met alle hits op een rij. Extra leuke aanvulling is haar versie van L-o-v-e, die gebruikt werd in een reclame van Chanel (?), geloof ik. Verder biedt deze verzamelaar een mooi beeld van haar tijd bij EMI, het eerste deel bestaat uit sixties / seventies geïnspireerde soul covers, al is Fell in love with a boy relatief gezien nog een 'jong' nummer (The soul sessions), het tweede deel bestaat uit retro soul (Mind, body & soul), het derde deel uit funky soul (Introducing Joss Stone), en het vierde gedeelte uit rauwe soul (Colour me free). De singles staan ook netjes op chronologische volgorde, m.u.v. van L-o-v-e, al begrijp ik niet wat Bruised but not broken ertussen doet (het werd namelijk geen single). Bij al haar gewone albums kwam ik niet hoger dan vier sterren, nu kan ik er wat meer wat maken! Wat blijft 't toch een bijzondere dame hè, die Joss Stone.

avatar van IntoMusic
Mooie hoes trouwens...

avatar van Thuurke
3 goede cd's uitbrengen in 3 maanden is wel heel erg productief: LP1 eind juli, Superheavy (mid september) en deze in de 1e week oktober.

Voor de liefhebbers van Joss Stone (en Rod Stewart, hebben vaker samen op het podium gestaan) vanavond te horen bij Hootenanny, uitgezonden door BBC2. Als gast bij Joolz Holland en zijn bruisend orkest.