Mariah Carey - #1's (1998)

Label: Columbia

1. Sweetheart (4:26)

met JD

2. When You Believe (4:36)

met Whitney Houston

3. Whenever You Call (4:23)

met Brian McKnight

4. My All (3:52)
  5. Honey (5:01)
  6. Always Be My Baby (4:19)
  7. One Sweet Day (4:43)

11. I'll Be There (4:25)

met Trey Lorenz

12. Emotions (4:11)
  13. Someday (4:08)
  14. Love Takes Time (3:49)
  15. Vision of Love (3:31)
  16. I Still Believe (3:57)
  17. Without You * (3:36)
  18. Do You Know Where You're Going To? * (2:19)
totale tijdsduur: 1:08:30 (1:14:25)
avatar van george clinton
Emotions en Vision of Love vind ik echt goede nummers. Kan me nog heel goed herinneren dat die laatste song uitkwam en Mariah dus haar doorbraak beleefde. My All gaat nog en Always Be My Baby is wel schattig. De rest is niet goed. Een beetje heel jammer van die cover 'Do You Know Where You're Going To'. Mariah's stem past totaal niet bij die song. Een van de slechtste covers ooit gehoord.

Maar Mariah Carey is wel een coole madam. Ik heb zo'n aflevering van Cribs waarin ze haar Manhattans optrekje filmen... Een privésalon, een kledingszaak, een halve schoenwinkel met personeel incl. (in haar shoeroom terwijl de styliste haar stiletto's vastgespt "Blair is kind enough to help me to put them on.") in haar megaflat. "I worked hard for this mess" zei ze en wisselde een paar keer van outfit gedurendende een 7 minuten durend filmpje ((Na zo'n tiental verschillende outfits te hebben gepast) "I'm gonna keep this on now for the moment." en "I decided to leave this ensemble on for the next place that we're going to hit"). Die schaamteloze oppervlakkigheid ("I only did 500 hours beautyschool. You know why? Because I quit." (over zichzelf) "The girl who had one shoe now has many." (in de fitnessruimte) "So I can look at New York all the while in my 4 inch heels and a black ensemble"), zalig. Maar dit terzijde.

Jeetje de oude goeie Mariah Carey tijd.. Heerlijk elke keer als ik deze cd luisterde werd ik spontaan vrolijk.. Krijg er altijd zo'n zomergevoel van..
Jammer dat Mariah Carey tegenwoordig van die bagger muziek maakt..

Maar ik doe het maar met haar oude cd's waar ze dat heerlijke hoge stemmetje opzet.. Vaak genoeg..

Lekkerste nummers vind ik toch:
Ook emotions, I'll be there.. Someday.. Vision of love..
Dat soort nummers zou ze nu nog steeds moeten maken.. Toch echt onwijs jammer.. Maar ja muziek is veranderd..

avatar van FunkStar
Mariah's albums vindt ik niet altijd even goed, maar haar singles uit de jaren '90 zijn echt geweldig! Geen wonder dat ze maar liefst 13 nummer 1-hits scoorde in Amerika. Deze hits zijn verzameld op dit album, plus een aantal geweldige bonus-tracks. Hiervan zijn When You Believe en I Still Believe de hoogtepunten. Ook Whenever You Call is een prachtig nummer.
Vision Of Love is nog steeds 1 van haar beste nummers en ook My All, Hero en Always Be My Baby zijn geweldig. Vocale hoogstandjes, daar is dit album vol van!

Na die 13 nummer 1 hits heeft ze er nog 4 gescoord in Amerika: Heartbreaker, Thank God I Found You, We Belong Together en Don't Forget About Us. Dus nu heeft ze er 17...

Prachtig album, Without you is mijn favo.
Mariah heeft super mooie stem !

avatar van Snakeskin
Mariah Carey is zo'n artieste die wanneer zij lang genoeg doorgaat (en haar carriere gaat naar de 20 jaar) met enig geluk een "Best of" cd kan produceren waar door heen te komen is. Hierbij is zij overigens geheel afhankelijk van de mensen om haar heen. Gelanceerd als onschuldig meisje die je volkomen blanco aan een flesje chocomel ziet lurken die ten prooi gevallen aan de grote boze (geld)wolf bij nader inzien doorhad dat geld ook niet alles was. In de periode dat zij de weg kwijt was werden van haar de leukste foto's gemaakt. Dat is in een notedop het muzikale verhaal, en u zal het met mij eens zijn: dat dit vrij leeg is. Het is niet anders.

Veertje007 schreef:
Jammer dat Mariah Carey tegenwoordig van die bagger muziek maakt..

Lekkerste nummers vind ik toch:
Ook emotions, I'll be there.. Someday.. Vision of love..

I'll be there heeft zij niet gemaakt hoor, is een cover van the Jackson 5. Maar verder ben ik het met je eens veertje, je houd er van of niet, maar ze heeft toch erg vermakelijke nummers gemaakt

Snakeskin schreef:

Mogen wij zelf niet uitmaken of we het met je eens zijn. Want nee ik ben het niet met je eens. Je schetst het wel heel erg negatief allemaal, en je gaat compleet voorbij aan het talent dat Mariah zeker wel heeft. Ik ben geen grote fan van haar, maar hier kan ik het echt niet mee eens zijn. Ze is een van de best verkopende vrouwlijke artiesten ALLERtijden. En dan zeg jij dat dat muzikale verhaal vrij leeg is. Je mag natuurlijk je eigen mening hebben, niks mis mee, maar kijk dan wel naar de feiten.

avatar van Jazper
Het feit dat ze veel verkocht heeft zegt toch niks over haar muzikale verhaal? Misschien iets over haar commerciële verhaal. Maar die 2 moet je niet met elkaar verwarren hoor.

Jazper schreef:

Nee hij zegt dat haar muzikale verhaal leeg is, iemand die zoveel in de pop muziek heeft gedaan, zoveel fans heeft (had), zoveel verkocht heeft, hoe kan je daarvan zeggen dat haar muzikale verhaal leeg is?? Ik neem aan dat hij niet haar teksten bedoeld. Misschien begrijp ik hem verkeerd, maar zoals het op mij overkomt zegt hij dat ze muzikaal niets heeft voorgesteld

avatar van LucM
Eerlijk gezegd kon ik Mariah Carey in haar beginperiode nog waarderen, een begaafde zangers is ze zeker en de meeste songs op deze compilatie (later heb ik die ingeruild voor de dubbelaar "Greatest hits") vind ik goed hoewel niet allemaal. Haar cover van "Do You Know Where You're Going To?" (oorspronkelijk gezongen door Diana Ross) vind ik vreselijk. Nadien had ik wel genoeg van haar vanwege haar imago en verwaandheid en omdat ze naar die vervelende R&B is overgeschakeld.

avatar van *San*
Good Old Mariah.