Whitney Houston - I'm Your Baby Tonight (1990)

Label: Arista

1. I'm Your Baby Tonight (4:14)
  2. My Name Is Not Susan (4:40)
  3. All the Man That I Need (4:11)
  4. Lover for Life (4:49)
  5. Anymore (4:24)
  6. Miracle (5:42)
  7. I Belong to You (5:32)
  8. Who Do You Love (3:56)
  9. We Didn't Know (5:32)

met Stevie Wonder

10. After We Make Love (5:06)
  11. I'm Knockin' (4:59)
avatar van FunkStar
Deze cd van Whitney Houstin is meer upbeat ("I'm Your Baby Tonight", "My Name Is Not Susan", "Anymore", "Who Do You Love") en natuurlijk ook die prachtige Powerballads waar we Whitney Houston toch het beste mee kennen ("All The Man That I Need", "Miracle")
En natuurlijk het duet met Stevie Wonder!

avatar van Madonna
Als ik deze CD nu ga luisteren doet het mij heel weinig. Het raakt mij niet meer dan toen het deed. Behalve "All the man that i need", dat is een prachtig nummer. Voor de rest lege blik sound.....nietszeggend.Totaal ontgroeid!

-2.5-

avatar van Rinus
Dit vind ik het laatste album, dat nog op niveau was. Daarna ging het eigenlijk (op wat singeltjes na) bergafwaarts met deze artieste.

MatthijsBudding
Wat is "All The Man That I Need" ten BELACHELIJK goed nummer. Jammer van de iets-gladde productie en mis soms wat lengte in Whitney's uithalen (ze houd de noten hier redelijk kort aan voor zo'n nummer en Whitney's reputatie).

avatar van Funky Bookie
Tegenvallend album en zeker onder haar niveau van de eerste 2 albums.

avatar van Twinpeaks
Wel een stap terug ten opzichte van beide voorgangers , maar rotslecht vond ik dit nog niet .Het album heeft niet echt een richting en dat maakt het luisteren ietwat vermoeiend . Liever luister ik een aantal tracks op een verzamelalbum ,want als geheel album heeft ie maar weinig de eindstreep gehaald bij mij. 3 sterren

avatar van Stephaen
Minder goed dan haar twee eerste albums. Er werd een nieuwe richting in geslagen om Whitney meer te laten aansluiten bij haar zwarte roots en om mee te liften op het populaire R&B-subgenre New Jack Swing. Een beweging die Michael Jackson een jaar later ook zou maken op Dangerous. De samenwerking met L.A. Reid en Babyface zorgt voor een sterke en verfrissende openingen op de eerste twee nummers, gevolgd door een sterke balled. Daarna sluit het qua sfeer war meer aan op haar eerdere werk. Met "Miracle" als uitschieter die zich makkelijk kan meten met de beste ballads van haar eerdere albums. Verder is het album wat wisselvallig met een paar niemendalletjes die waarschijnlijk het album niet gehaald hadden als er wat meer materiaal was opgenomen om uit te kiezen. Al met al toch een leuk album die de tijdgeest goed weet te vangen zonder dat het hopeloos gedateerd klinkt.

Ja tegenvaller. De leadsingle is wel lekker energiek. 2 sterren

avatar van Gert1980
I'm Your Baby Tonight... Minder sterk dan zijn voorgangers, maar zeker geen verkeerd album. Wel ben ik van mening dat de internationale versie van de titeltrack beter is dan de Amerikaanse.
Whitney wilde meer 'zwart' klinken en wat dat betreft slaat dit album een goede brug tussen haar voorgaande albums en toekomstige projecten.
Wel ironisch dat naarmate ze 'zwarter' ging klinken, iets dat haar collega's uit de community destijds van haar verwachtte, de verkoopcijfers minder werden.
En dan vraag ik mij af of dit alles haar nóg onzekerder maakte dan ze gek genoeg toch al was.
Zonde, want de vrouw heeft veel moois gemaakt, waaronder deze plaat!

avatar van funforremi
Ik heb deze ooit eens op een cassettebandje gekocht als cadeautje voor mijn toenmalig vriendinnetje (was 14, wist ik toen veel ). Heb dit altijd wel een van haar betere albums gevonden, zeker in vergelijking met wat daarna allemaal kwam, het klonk allemaal wat volwassener. Lover for Life blijft m'n favoriete Whitney nummer.