A.A. Bondy - Believers (2011)

Folk
Label: Fat Possum

1. The Heart Is Willing (4:00)
  2. Down in the Fire (Lost Sea) (4:35)
  3. Skull & Bones
  4. 123 Dupuy Street (1:10)
  5. Surfer King (4:01)
  6. Highway / Fevers (4:50)
  7. Drmz (3:26)
  8. The Twist (4:20)
  9. Rte. 28/Believers (6:59)
  10. Scenes from a Circus (4:21)
BobbieMarley
Groeibriljantje, wat weer massaal genegeerd wordt op Musicmeter. Slaap rustig verder hier op Musicmeter

Ik lees wel vaker dit soort commentaren van jou. Maar misschien kun je eens vertellen wat voor muziek het is in plaats van elke keer alleen maar op te merken dat iets ondergewaardeerd is of genegeerd wordt? Je zou zo maar iemands interesse kunnen wekken, nu denk ik van 'het zal wel'.

herman schreef:

Believers - A.A. Bondy | AllMusic

Op bovenstaande link kun je meer over dit album lezen. Ik kan de bal terugkaatsen : waarom doen de meesten op Musicmeter niet meer hun best om van de geijkte hyphes af te wijken. Met de nodige nieuwsgierigheid en een paar goede oren kan men een hoop mooie muziek ontdekken.
Om een paar voorbeelden te geven : Robert Ellis (een waardige opvolger van Townes van Zandt), Laura Jean en Dave Alvin. Geweldige muziek, maar hier massaal genegeerd.

Omdat het altijd ene kwestie van smaak is

Daarom:)

Malle schreef:
Omdat het altijd ene kwestie van smaak is

Daarom:)

Ik denk dat het in het geval Robert Ellis al zo niet opgaat. Volgens mij heeft het er meer mee te maken dat het niet cool (of hoe zeg je dat tegenwoordig) om country mooi te vinden.
Kijk maar naar Mickey Newbury, een van de meest ondergewaardeerde artiesten op Musicmeter!
Of nog een ander voorbeeld : Eilen Jewell, een van de beste zangeressen die er op deze aardbol rondloopt (en dan heb ik nog niet eens over de kwaliteit van haar liedjes).

Prima opvolger van When the Devil's Loose. Wat minder 'folk' dan Bondy's vorige platen. Dit is meer een bandplaat. Hoogtepunten zitten voor mij vooral in het midden, met Surfer King, Highway/Fevers en The Twist.

BobbieMarley
En wat te denken van Skulls & bones!

BobbieMarley schreef:

Nogal onzin mbt niet cool etc

Kan zelf ook een zooi artiesten opnoemen die een paar honderd mensen kennen en een handvol mensen waarderen, ook al is het imo steengoed

Digged men het niet dan digged men het niet, en extra aanprijzen werkt meestal averechts

Wat ik mis in je betoog is waarom het dan zo geweldig is

BobbieMarley
Misschien is het een optie om zelf eens te gaan luisteren.

BobbieMarley
Zie lovende recensie op Krenten uit de pop !

BobbieMarley
Nog slechts 8 stemmen, misschien helpt het dat ie nu te luisteren is op de Luisterpaal

avatar van mr-mucho
Skulls & Bones, hypnotiserend mooi nummer. Op repeat! moet de rest nog wat vaker luisteren.

Wat staan hier toch een roedel wereldnummers bij elkaar.
Op de rand tussen rocken, bang maken en treuren.

Kwam net de recensie tegen op Kindamuzik. Inderdaad behoorlijk slowcore. Voor liefhebbers van Low een prima verrijking van de platenkast. Via Emusic € 4.50

avatar van Bartjeking
Van Bobbie hoef ik geen analyse te krijgen, volgens mij hebben wij hetzelfde muziek DNA (in dit genre dan). Ik post dan wel wat minder, maar elk album waarvan ik denk So! Daar zit jij ook al bovenop met enthousiaste reacties, dus hier ga ik blindelings achteraan. Keep on posting!

McRoland
Zo dan . . Loop ik Plato binnen in Zwolle . . . Kijk ff wat rond hier en daar, duurt een 20 minuten ofwa . . .ik luister al een tijdje op de achtergrond aandachtig naar euhm . . . Meneer wat heeft u op staan ? Dat is AA Bondy . .Oke Bedankt voor de info, doet u die maar! Ouderwets op het gevoel af .. dit klinkt gewoon mooi. Zo nu ga ik hem luisteren. beoordeling volgt!

avatar van Lambchop
Prachtige plaat, persoonlijk net iets minder dan zn vorige maar zeker de moeite waard.

avatar van philtuper
Hij heeft een nieuwe!