Adrenaline Mob - Adrenaline Mob (2011)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Psychosane (4:39)
  2. Believe Me (3:59)
  3. Hit the Wall (6:26)
  4. Down to the Floor (3:46)
  5. The Mob Rules (3:17)
avatar van Pink
Prima debuut EP van Adrenaline Mob, het nieuwe project van oa Mike Portnoy, Russel Allen en Mike Orlando.
Verwacht geen Dream Theater of Symphony X invloeden want die zijn op deze EP niet te bespeuren. Dit is gewoon Metal gespeeld door getalenteerde muzikanten. Wachten is nu op het eerste volledige album dat waarschijnlijk begin volgend jaar uitkomt. Mocht deze band serieus verder gaan dan zou deze wel eens een grote naam in de rock/metalwereld kunnen worden.

avatar van king_pin
Zit er nou echt iemand te wachten op nog een 'straight forward heavy edged rockband'? Of zoals ze zelf zeggen: black label society meets rob zombie en disturbed met dio op zang...
Niets maar dan ook niets is boeiend aan deze nieuwe supergroup (alhoewel maar 2 leden in die categorie vallen... Waarom doen ze alsof 'mike orlando' een grote naam is!?).
De muziek is zo bijzonder als een dozijn dozijnen en hoewel het helemaal niet slecht klinkt valt het alleen maar op omdat 'portnoy' en 'allen' er aan meedoen.
En voor een samenwerking van deze twee zwaargewichten is ie totaal niet interessant.
Niet elke muzikant hoeft innovatief te zijn maar dit genre heeft al een overdaad sinds het bestaat. Elk lokaal bandje speelt dit... Daarnaast verwacht ik van een samenwerking van mike en russel echt veel meer dan deze midlife crisis onzin.

nicoot
Hier ben ik ook niet veel mee. Ik kan het begrijpen dat Portnoy wel eens lekker rechtuit wil beuken in straight-edge metal, na jaren geconcentreerde prog, maar door het feit dat iedereen meer/beter/ambitieuzer van hem gewoon is, gaat het stemgemiddelde de dieperik in. Goed gespeeld allemaal, al vind ik Mike Orlando maar een krachtpatser die wel technisch onderbouwd is, maar er compositioneel en melodieus maar zijn voeten aan veegt.

Ik ben veel meer benieuwd naar het 'MMPLM'-project (Neal Morse, Steve Morse, Mike Portnoy, Dave LaRue, Casey McPherson), een iets meer proggy project, met invloeden van folk, pop en allerlei andere stijlen. Voor alle leden een nieuwe ervaring, naar ze zeggen. Portnoy heeft op zijn Facebook-pagina een dagboek bijgehouden van de opnames in januari (10 songs geschreven op 10 dagen). Heb met Neal Morse gesproken op zijn concert in Beek (NL) op 3 juni ll. en ook hij kon me niks zeggen over een releasedatum. 2012 dan maar...

avatar van The_CrY
Dit valt inderdaad een beetje tegen. Dat het wat beukmuziek was, dat was me al bekend, maar ik vind de songs ook niet de beste beuknummers die er zijn. Down to the Floor vond ik nog goed klinken, maar bij de rest zou je niet zeggen dat er grootheden als Portnoy en Russell Allen aan mee hebben gewerkt. Ik had meer verwacht.

nicoot
Enkele dagen geleden zijn meer details bekendgemaakt over het full album, het heet Omerta en ik denk dat er elf nummers op staan. Komt uit begin maart. Je vindt ongetwijfeld info bij de MP Warriors op Twitter (ik heb ze ge-unfollowed, want ze palmden mijn hele Twitter in).

avatar van The_CrY
Op MusicMeter staat ie ook al.

avatar van legian
het heeft als voordeel dat het maar 22 minuten duurt, want echt boeien doet het niet.
maargoed, voor ff tussendoor klinkt het wel lekker, hoop wel dat het album wat verrassender wordt.
ach het klinkt in iedergeval beter dan de laatste DT dus dat is al goed.

avatar van Alexepex
En zo degradeert de EP van een 3.5 naar een 3.0.

Niet dat het allemaal zo slecht is.
Psycosane en Hit the Wall zijn toch wel aardige nummers hoor.
Als je van dit soort stampende metal houd, dan zit je wel goed maar als je iets progressiefs verwacht, wat geen rare gedachte is getuigende de aanwezigheid van Russel Allen en Mike Portnoy, dan kom je toch bedrogen uit.

Wat dat betreft is het denk ik juist goed als je even niet aan hun verleden denkt maar Adrenaline Mob als een nieuwe, volwaardige band ziet.
Met een schone blazoen dus.

Maar zelfs dan vind ik het gebodene in de zin van de kwaliteit van de nummers juist vrij karig.