Kim Wilde - The Essential (2008)

Alternatieve titel: Essential

Label: EMI

1. Kids in America (3:24)
  2. Chequered Love (3:21)
  3. 2 6 5 8 0 (3:11)
  4. You'll Never Be So Wrong (4:11)
  5. Water on Glass (3:35)
  6. Our Town (3:50)
  7. Everything We Know (3:42)
  8. Boys (3:14)
  9. Watching for Shapes (3:41)
  10. Action City (3:24)
  11. View from a Bridge (3:30)
  12. Take Me Tonight (3:53)
  13. Cambodia (3:56)
  14. Child Come Away (4:05)
  15. House of Salome (3:34)
  16. Stay Awhile (3:39)
  17. Love Blonde (3:31)
  18. Dancing in the Dark (3:42)
  19. Sparks (4:08)
  20. Sing It Out for Love (3:33)
avatar van dazzler
essential KIM WILDE

Een zoveelste verzamelaar van Kims periode bij RAK (nu onder EMI).
En ook de tracklijst wijkt nauwelijks af van eerdere releases.

20 nummers uit 3 albums en één onderschatte non-album single Child Come Away.
En er is ook Boys, de niet op een regulier album verschenen dubbele a-kant van Water on Glass.

Al haar acht RAK singles staan er op van Kids in America en Chequered Love
over Cambodia en View from a Bridge tot aan Love Blonde. Met ook heen heleboel
van de betere albumtracks zoals You'll Never Be So Wrong (nog gecoverd door labelgenoot
Hot Chocolate), Take Me Tonight (in sommige landen een a-kant) en de prachtige ballad
Stay Awhile. Zelfs de geflopte discosingle Dancing in the Dark en House of Salome
(enkel op single in de Benelux en Duitsland) zijn inbegrepen in deze compilatie.

Verplicht voer voor wie nog niets van Kim in huis heeft.

avatar van goldendream
Bijna de perfecte verzamelaar van haar eerste drie en beste albums, mooi chronologisch ook, maar 2 nummers ontbreken: 'Ego' en 'Words Fell Down'. Er mochten van mij gerust een tweetal nummers geruild worden daarvoor (3/6/18/19).