Crowded House - Essential (2011)

Australiƫ
Label: EMI

1. It's Only Natural (3:30)
  2. Don't Dream It's Over (3:54)
  3. Chocolate Cake (4:00)
  4. Whispers and Moans (3:36)
  5. Now We're Getting Somewhere (4:05)
  6. Love This Life (3:36)
  7. Sister Madly (2:53)
  8. There Goes God (3:49)
  9. Nails in My Feet (3:39)
  10. Fingers of Love (4:26)
  11. Weather with You (3:43)
  12. Walking on the Spot (2:55)
  13. Four Seasons in One Day (2:48)
  14. Something So Strong (2:51)
  15. Into Temptation (4:32)
  16. Better Be Home Soon (3:07)
avatar van dazzler
essential CROWDED HOUSE

Eindelijk eens een goeie verzamelaar van Crowded House die bijvoorbeeld
nummers als Into Temptation, Sister Madly en Nails in My Feet aan boord heeft.

Don't Dream It's Over, Better Be Home Soon, Weather with You, Four Seasons in a Day
en Fingers of Love zijn allemaal prachtige singles geweest. En ik hou stiekem toch wel
van een stukje Chocolate Cake. De andere tracks mogen er ook zijn.

De grootste afwezigen zijn World Where You Live, Fall at Your Feet en Distant Sun.
Maar van een budget verzamelaar mag je nooit het volledige plaatje verwachten.

Een leuke aanvulling op de officiële verzamelaars die een aantal van deze tracks lieten liggen.

avatar van titan
titan (crew)
dazzler schreef:

Voeg daar gerust maar Private Universe en I Feel Possessed aan toe. Jammer, want er zijn meer dan 20 minuten van deze disc onbenut gebleven. Recurring Dream is toch te prefereren als verzamelaar.

avatar van kaztor
titan schreef:
Recurring Dream is toch te prefereren als verzamelaar.

Mee eens. En als je goed zoekt krijg je er ook een ijzersterke live-cd bij.

avatar van Jan Wessels
titan schreef:
Jammer, want er zijn meer dan 20 minuten van deze disc onbenut gebleven.

Om eerlijk te zijn vind ik 16 nummers van Crowded House precies mooi genoeg. Dit is een prima verzamelaar met hun grootste hits en nog wat runner up's. Van de laatste groep is Love This Life trouwens een mooi nummer.
Als ik deze cd draai krijg ik altijd weer zin om ook Split Enz (Waiata) te gaan draaien om even wat minder gepolijste muziek te horen