Teitur - Poetry & Aeroplanes (2003)

Faeröer
Label: Universal

1. Sleeping with the Lights On (3:40)
  2. I Was Just Thinking (3:31)
  3. You're the Ocean (3:49)
  4. Poetry and Aeroplanes (3:34)
  5. Josephine (2:53)
  6. One and Only (2:52)
  7. Rough Around the Edges (3:49)
  8. Let's Go Dancing (2:37)
  9. Amanda's Dream (4:11)
  10. Shade of a Shadow (3:36)
  11. To Meet You (3:47)
  12. Halfway Between (2:18)
Pim
Deze artiest komt NIET van Estland maar van de Faeroer.

De afgelopen maanden is deze grijsgedraaid hier. Ik hoor er een beetje Paul Simon, Jeff Buckley, Sting, John Mayer in. Geen misselijke vergelijkingen dacht ik zo. Kan er slechts één niemendalletje op ontdekken: You’re the Ocean. Voor de rest uitzonderlijk sterke popliedjes.

Laat You're The Ocean uitvoeren door een popsterretje en je hebt een nummer 1 hit!

Kjeupa schreef:

You're the ocean is idd een echt boutnummer, standaard verwijderen uit m'n playlist of skippen op cd. Andere nummers supergoed luisterbaar!!

avatar van bonothecat
Deze cd doet me vooral erg denken aan Jack Johnson. En laat ik dat nu een heel aardige artiest vinden, dus deze is ook goed beluisterbaar. Het wordt na een aantal nummers wel wat eentonig. Maar desalnietemin 3,5*

avatar van EGpower
Teitur is een artiest die mij weet te raken. Soms melancholisch, soms vrolijk, soms teneergeslagen. Het album blijft dezelfde sfeer uitademen, ondanks de verschillende emoties dat het bevat. Ik vind "Your The Ocean" eigenlijk wel een sterk nummer, met het wat dramatische begin en het goed in het gehoor liggend refrein. Top album, dat er qua artwork ook nog eens prachtig uitziet.

Wegens de vaag bekend-voorkomende naam en de erg mooie hoes, toch maar gaan luisteren naar deze in de Waaghals Nijmegen.
Heel erg mooie popliedjes, en zoals hierboven al ergens is gezegd, afwisselend vrolijk en teneergeslagen. Favoriet blijft no. 2. Toen ik die luisterde in de platenzaak wist ik eigenlijk meteen dat ik deze zou kopen. Moet ook wel aan Paul Simon denken. Onverwacht toppertje tussen mijn aankopen van de afgelopen tijd!

avatar van Masimo
Erg mooie CD, waar I was just thinking en Josephine er voor mij bovenuit steken, erg mooie liedjes! Verder bleef de rest van de CD nog niet echt hangen, dus voorlopig: 3.5*

avatar van Mctijn
Lief plaatje. Doet me denken aan de Canadese band Stabilo.

avatar van joeri_musicfreak
wat is dat nou weer voor een land ? ergens in een andere planeet ofzo

avatar van Mctijn
Is gewoon een deel van Denemarken, snap ook niet waarom het als land wordt gezien. Dan kunnen we Texel ook wel apart noemen...