Knight Area - Nine Paths (2011)

Label: The Laser's Edge

1. Eversince You Killed Me (9:49)
  2. Summerland (7:16)
  3. Please Come Home (5:18)

met Charlotte Wessels

4. Clueless (4:14)
  5. The River (7:35)
  6. Pride and Joy (2:45)
  7. The Balance (6:17)
  8. Wakerun (7:54)
  9. Angel's Call (9:23)
avatar van marathonman
Lekker album van de heren, kwaliteit blijft hoog net als bij hun eerdere 3 albums.
Komt misschien nog wel een halfje bij, lekker onderuitgezakt luisteren....en uit ons eigen proglandje..
Angels'Call voorlopig favoriet.

Mooi gecomponeerd, spannend, afwisselend! Goede zanger hoor!!! Mooie Prog van eigen bodem. 27 april 2012 samen met Karmakanic in de Boerderij te Zoetemeer. Ben benieuwd hoe het live klinkt!

avatar van Broem
Deze cd de afgelopen weken meerdere malen beluisterd. Kan me toch niet helemaal pakken. THE Rivers is een geweldig nummer. Gisteravond de band live gezien als voorprogramma van Airbag. Mening een beetje bijgesteld. Vlekkeloos verliep het optreden niet, maar er zat voldoende dynamiek in om Nine Paths weer eens te gaan luisteren. Goeie gitarist, matige stage performance. Daar valt meer uit te halen. De muziek is er (bombastisch) genoeg voor.

Ozric Spacefolk
Nieuwe ontdekking voor mij, en ik ben er nog niet echt uit.

Ik vind het echt typisch Nederlands hier en daar, maar de instrumentale stukken klinken een beetje richting Flower Kings.

Uitstekend muzikantschap, maar saaie zang en de songs knallen er soms niet echt uit.

Positieve punten zijn wel de gave drumpartijen en hier-en-daar gave solo's.
Misschien dat de band eens kritisch naar de eindmix moet kijken. Want ook de synths vind ik hier en daar niet echt lekker eruit springen.

Ik zal er nog wel vaak naar teruggrijpen, want de muziek is erg avontuurlijk en daar houd ik van.