Weltraumstaunen - Weltraumstaunen (1999)

Duitsland
Label: Nasoni (I)

1. Pollenflug (6:29)
  2. Clockline (7:14)
  3. Kraut (7:51)
  4. Astonished ...Like the Universe (21:36)
  5. Last Flight (4:35)
avatar van Flipman
Oh man! Dit is zo'n inspirerend album, ik heb 'm nu opstaan! Ik kocht hem een tijdje terug voor een tientje op blauw vinyl -niet alleen de hoes maar de plaat zelf is namelijk ook blauw. Ik had nog nooit van deze gasten gehoord maar ze zijn een soort van moderne Pink Floyd! Heerlijke space rock, alleen wat sneller. Dan the Floyd, bedoel ik. Die man in de platenzaak had dit opstaan en ik meende in Pollenflug aanvankelijk de openingstrack -Stealing Fat- van the Dust Brothers uit de film Fight Club te horen maar toen bleek dat 't toch iets anders was ben ik er nog ;s goed naar gaan luisteren en toen bleek opeens dat ik dit album gewoon MOEST hebben!!! Ik zal hier later nog dieper op ingaan maar hij komt wel mooi effe in m'n Top-10 terecht!

avatar van Flipman
OK, in m'n Top-10 staat ie niet meer, momt misschien nog wle terug. Fuck, wat is 't ook moeilijk om zo'n lijst samen te stellen! Moet er iets nieuws in, dan haat je jezelf voor wat je eruit haalt!