Pinback - This Is a Pinback CD (1999)

Label: Ace Fu

9. Versailles (3:37)
  10. Rousseau (5:09)
  11. Byzantine (3:43)
  12. Montaigne (5:38)
ik ben toch niet de enige die loro superaanstekelijk vind ? man blijft dagen in je kop zitten

avatar van Yak
Yak
Loro is echt geweldig. Verder vind ik dit album toch wel een slagje minder dan opvolger Blue Screen Life, hoewel op deze cd ook wel weer een hele zwik prachtige nummers staan. Loro is daar inderdaad wel één van de beste van.

avatar van Nim
Nim
Pas net ontdekt: Dit is echt een geweldige CD! Heerlijke sound heeft dit bandje!

*Laura*
De enige Pinbacksong die ik ken is Loro, maar dat is dan ook meteen een pareltje van jewelste.

avatar van grovonion
Pinback heeft een eigen muziek-stijl. Rock, ja dat zal wel, maar dit is toch wel een sub-genre op zich. Elk liedje op deze CD heeft die typische Pinback signature. Wat nog beter is, is dat elk liedje fantastisch is. Het gemiddelde van deze plaat is behoorlijk hoog en dat is volgens mij dan ook helemaal terecht. Deze komt nog wel eens op 5* uit, voorlopig blijft het bij 4.5*.

avatar van MichelDumoulin
Hele fijne band, die Pinback. Vooral de manier waarop ze de zang fijn laten meesynchroniseren met de gitaarmelodiën is erg mooi.

avatar van timhardt
Geweldig plaatje, verdient hier zeker meer respons: stukken beter dan de opvolger trouwens vind ik.

djeffibrelich
de mooiste pinback, als ik het laatste album uit 2007 niet meetel(nog niet gehoord).
loro blijft hun beste song.

avatar van Lukas
Dit zou wel eens een nieuwe verslaving kunnen worden zeker?

djeffibrelich
als je heel erg van trage,dromerige en introspectieve rock houd wel ja.

avatar van Omsk
Wat een geweldig openingsnummer ook.

avatar van Yak
Yak
Waarom ik deze plaat zo lang met een 4* tekort heb gedaan is me een raadsel, halfje erbij.

Ik vind het zo jammer he. Ik probeer echt om de andere platen van Pinback te waarderen. Ik ben behoorlijk gek van Autumn of the Seraphs. Maar Summer in Abbadon krijgt mij gewoon niet te pakken, dus ik denk, dan probeer ik deze eens. Maar hier heb ik na 4 nummers geluisterd te hebben eigenlijk hetzelfde gevoel. Er mist wat pit. Autumn... heeft ook een aantal heerlijke uptempo tracks. Nu weet ik niet hoe dat op dit album is na track 4, maar wat ik gehoord heb vind ik gewoon te sloom. Het is wel relaxed, maar ik vind het nog niet spannend. Hopelijk komt het nog eens. Voorlopig is het een van de grote raadsels van mijn brein waarom ik de andere Pinback's links laat liggen.

avatar van Carebo
Werkelijk prachtig album, relaxt, sfeervol en met enkele pareltjes van track!

De opener Tripoly, Charborg, Loro, Rousseau en het sublieme Chaos Engine scoren het hoogst!

Zéér geslaagd debuut album, luchtig en licht, van Rob Crow en Zach Smith en een terechte 4.5 sterren

avatar van hroswith
Het ultieme bewijs dat muziek tegelijkertijd toegankelijk en wars van alle rock/pop cliches kan zijn. Geen standaard songstructuren op dit album. Focus ligt vooral op sfeer en luisterervaring. Zo wordt er bijvoorbeeld gezongen wanneer dat zo uitkomt en - belangrijker - wanneer dat past in het geluid dat de mannen voor ogen hadden. Constante is wel het inventieve basgeluid.

Inspirerend album. Voor anderen die ik het laat horen een nietszeggend stuk gefrobel..

avatar van popstranger
Kende al enkele van Pinback hun albums maar alleen Summer in Abaddon kon mij helemaal bekoren. Deze kende ik nog niet en alweer moet ik toegeven dat deze het niet doet voor mij. Had ze ook al live gezien en was wel een uniek optreden dus alles leek goed te zitten voor dit album ook om toch eens te beluisteren. Er staan enkele goeie nummers op maar als geheel weet het album mij niet te boeien.

avatar van Manfield
Ik had nooit eerder van Pinback gehoord. Bij toeval op deze plaat gestuit en het artwork sprak me aan. Bijzonder hoe de keuze van de artiest voor het artwork mij kan aansporen om een betreffend album te beluisteren. Het luisteren van deze CD bleek een goede keus te zijn.

Naar mijn mening zeer aanstekelijke songs met mooie boeiende inventieve melodieën. Het is een erg sferisch album geworden. De muziek is zeker niet dicht geplamuurd, maar er is ruimte voor stilte en voor wegdromen over het alledaagse leven in midwest Amerika.

Het kwartje valt bij mij aan de goede kant. Ik kan me ook voorstellen dat sommigen dit ervaren als een rustig ietwat saaie plaat. Ik vind het juist intrigerend en het doet me verlangen naar de volgende luisterbeurt. Voor mijn gevoel valt er veel meer te ontdekken als wat dit album op het eerste en tweede gehoor openbaart.

(Nu al) nostalgie dit... Zonet weer eens beluisterd. Heel veel gedraaid rond de tijd dat ie uit kwam en toen nooit beu geworden. Is een goed teken dunkt me. Er staan een paar duidelijke uitschieters op, maar m.i. geen echt mindere nummers. De laatste 2 nummers lijken hier zwaar ondergewaardeerd te worden... ik vind ze echt prachtig. Pinback heeft een vrij uniek geluid. Op dit album - en dat is/ wordt wat minder op de latere albums vind ik - hoor je wel duidelijk Three Mile Pilot en ook the Black Heart Procession terug. Bands waarin dezelfde leden zitten als in Pinback, dus zo gek is dat niet. Deze 3 bands vormen eigenlijk een soort drie-eenheid met een uniek geluid. En ik vind het allemaal mooi...