Melvins - Lysol (1992)

Label: Boner

1. Hung Bunny / Roman Bird Dog / Sacrifice / Second Coming / The Ballad of Dwight Fry / With Teeth (31:23)
Voor kant A, Hung Bunny, Roman Bird Dog, moet je wel even geduld hebben, maar is toch ook wel de moeite waard.
Kant B opent met een prachtige cover van het Flipper(?) nummer Sacrifice (duurt ie echt maar 6:11?).
Ook de twee overige nummers zijn echte Melvins producten (maar het zouden ook covers van obscure niemendalletjes kunnen zijn die zorgvuldig gemelviniseerd zijn). Geen enkele misser wat mij betreft. Oh ja, op mijn exemplaar van de LP staat rechts op de zwarte baan de titel 'Lysol', maar omdat het een merknaam is hebben ze die weg moeten halen. Er zat eerst ook een zwart stickertje over die van mij.

avatar van HammerHead
jammah schreef:

Second Coming en The Ballad of Dwight Fry zijn Alice Cooper covers.

Topplaat van de Melvins inderdaad. Zoals het hoort lekker zwaar en met veel distortion. De eerste 3 nummers zijn misschien wel het beste wat ze ooit op plaat hebben gezet.
Overigens bestaat deze cd uit slechts 1 track waarin alle nummers elkaar opvolgen en niet uit 4 zoals nu staat aangegeven. Er ontbrak ook nog eens een nummer (With Teeth).

apart zijn t mooie nrs maar ik vind het maar irritant dat het nou 1 heel lang nr is

als ze gewoon de nummers apart hadden gedaan had ik een hogere score gegeven

nanneb
mooie naam voor een muzieklabel

Benno
Mijn versie heeft gewoon losse nummers, wat ik veel prettiger vind luisteren dan alle nummers achter elkaar. Deze plaat behoort absoluut tot het beste dat de Melvins hebben gemaakt. Vanaf dat de drums binnenkomen na acht minuten Hung Bunny daalt het niveau nergens meer. Waanzinnig.

Die drums gaan haast door je boxen heen! vet!

avatar van cornucopia
They demand a sacrifice!!! Wat mij betreft de beste cd van the Melvins!

Sacrefice:

What is this, that stands before me, verwachte ik Ozzy horen zingen

Maak nie uit, het klinkt evenzo lekker

bennerd
Wat een beest van een plaat! Past perfect in de persoonlijke 'trageherriehype' die ik de laatste tijd heb.

avatar van P8371G
The Melvins: een van de beste bands allertijden ,met deze plaat als 1 van de vele hoogtepunten uit hun discography